Productaankondiging GPS Tracker voor je Multi zonder abo voor 33 landen.

Ik lees hier zo nu en dan vraagstukken mbt een GPS tracker op je Multi voor het geval dat je hem 'verliest' tijdens de vlucht. Een veelbesproken GPS tracker is de clone van de TK-102. Hij is super goedkoop (tussen de €25 en €50) maar heeft ook zo zijn nadelen vind ik zoals het feit dat er een SIM in moet (Pre-Paid of niet), je te maken hebt met roaming en de tracker 'actief' opgeroepen moet worden via een SMS...

De komende weken ga ik de TRAX testen specifiek op Multi-Rotor gebruik. Het belangrijkste voordeel van de TRAX is dat in je aankoopbedrag tevens voor 24 maanden alle datakosten inbegrepen zijn met een dekking in 33 landen!
De tracker geeft zolang hij aan staat continue zijn positie door welke eenvoudig te volgen is via de TRAX app op je smartphone (Android en iOS). Ook de historie is volledig terug te zien. Je weet dus na de vlucht ook je vliegroute ;)

Montage is relatief eenvoudig middels de bijgeleverde siliconcase. Deze zet je met een Tirap vast aan je toestel et voila...

Ik ga via dit topic jullie in de loop van de week informeren via foto's, filmpjes etc zodat jullie zelf kunnen beoordelen wat jullie ervan vinden. Heb je tussentijds vragen dan mag je mij uiteraard een PM sturen.

5c17761c-ca55-4387-b92f-64fef482cfe4.jpg

fig 1 - afmetingen

61fHI1CaHOL.jpg

fig 2 - voorbeeld van de app met layer technologie voor eenvoudig terugvinden van je Multi

TRAX-S1000%20small.jpg

fig 3 - TRAX op de S1000

en wat kosten die voordelen ?

M.b.v. Google: een kleine 200 euro? Dan gebruik ik de TK-102 nog wel even!

De TRAX gaat inderdaad €199,- incl 2 jaar data voor 33 landen doen qua prijs.
Zoals ik al zei... de TK-102 is 'super' goedkoop. Als je alleen in NL vliegt en geen behoefte hebt aan continue updates van de positie etc is dat voor de gemiddelde vlieger een prima product.

Binnenkort zal ik een uitgebreide review van de TRAX plaatsen zodat de verschillen duidelijk worden.

Gr Norbert

dat is idd nogal enverschil.
voor dat verschil moet je je dik afvragen of die simkaart nu wel zon probleem is.

overigens heb ik er diverse en die werken feilloos.
nog nooit mee mogen maken dat het netwerk niet voldeed of wat dan ook.

voordeel is dat het via sms gaat en die worden feilloos gepushed in nederland.

overigens is het niet zo dat de tk tracker in het buitenland niet werkt.
overal waar je kan bellen met een mobiele telefoon kan je ook tracken. een sms werkt altijd.

als ik een echt nadeel op moet noemen is het het fragiele kastje waar bij een crash de accu uitspringt.
dan ben je wel uitgetrackt :D

een ding snap ik ook niet. de trax komt met een 24 maanden data abonnement.
daar zit dus ook een kaart in en werkt oom via een mobiel netwerk ?
weg voordeel ?
ook de tk kan gewoon van te voor aangezet worden en om de x positie zijn plek loggen
weg voordeel ?

nee zo heel veel uber voordelen zie ik niet.
wel dat het er degelijk uitziet en direct met app te besturen

maar daar dok je dan in verhouding dik voor.

Het klopt dat de TK-102 ook in het buitenland werkt. Ik gaf ook al aan dat de TK-102 super goedkoop is qua aanschaf. Toch zijn er punten waarin de TRAX in mijn optiek het overwegen waard is en juist daarom gaat er een review komen zodat ieder voor zichzelf een en ander kan overwegen. Ik beschik ook over de TK-102 kloon overigens maar ben daar minder over te spreken...

De TRAX heeft overigens geen losse simkaart, geen los klepje, geen losse accu etc... daarnaast is hij IP67 (regenwaterdicht).

Maar nogmaals,
De review komt asap (kunnen nu niet vliegen met dit weer).

Back