GPS-Triangle

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door gertjan siemons, 4 jun 2020.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dan heb je alleen een Sparrow en Finch voor Jeti nodig.
    samen 160 euro ex btw.
    En nog een usb kabel.
    jetisetup.JPG
     
  2. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    En nog 3 tientjes voor de Albatros licentie.
    De USB kabel zit erbij ik had alleen nog een adapter nodig van micro-usb naar usb-C
    Nadeel van de Jeti configuratie is dat deze zender dan altijd met een kabel aan de telefoon of tablet moet zitten.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2020
  3. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    IMAG0878.jpg
    De software (de communicatie via de OTG) was niet stabiel op mijn HTC telefoon, dus heb ik bij de mediamarkt een Samsung Tab A tablet gekocht
    Nu nog een houder voor de tablet maken op mijn statief
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2020
  4. hstruyk

    hstruyk

    Lid geworden:
    5 sep 2003
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Zierikzee
    Nou Gert Jan. Kom maar eens laten zien in Oosterland. Zetten we daar een parcours uit.
     
  5. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    Komt goed Henk
    :)
     
    hstruyk en Lyckele vinden dit leuk.
  6. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    Statiefhouder klaar IMG-20200628-WA0003.jpeg IMG-20200628-WA0005.jpeg IMG-20200627-WA0010.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2020
    PascalvO, Hans V, jve en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Mooi setje, wil je een keer n demo organiseren in Vught?
    Maken we hier wel n uitnodiging voor wie wil komen deelnemen/info vragen.
     
  8. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    Geen probleem misschien kunnen we het combineren met de F5J trainingsdag bij jullie, bv na afloop van de training dag dan is het ook voor meer vliegers te bewonderen.
    Triangle pilot Tjacco Weber heeft connecties met rc-electronics en kan er voor zorgen dat er dan een aantal setjes beschikbaar zijn voor mensen die het in hun kist zelf willen uitproberen.
     
    jve vindt dit leuk.
  9. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
  10. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
  11. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Aufwind 5/2020 heeft n GPS-light artikel op pagina 092.
     
  12. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Soesterberg zou een prachtige locatie zijn geweest voor een Model Flying Ranch en stukken dichterbij voor ons als Modelbouwers. :)
     
  13. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Hoezo geweest? Mag het daar niet?
     
  14. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Op Soesterberg wordt 1:1 gevlogen met zwevers maar op de dagen dat er niet gevlogen wordt zou het een prachtige locatie zijn net zoals Terlet.

    De link <klik> naar het gesloten vliegveld en wat nu natuurgebied is geworden en waar modelvliegen verboden is.

    Op zich is het jammer en een groot gemis dat er (centraal) in Nederland geen mogelijkheid is om een nationaal modelvliegveld te creëren waar modelpiloten elkaar kunnen treffen en wedstrijden gevlogen zouden kunnen worden zoals GPS Triangel.

    Maar goed de natuur in Nederland moet zich ook kunnen ontwikkelen.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2020
  15. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    Iemand moet er brood in zien en in willen investeren. Denk dat het wel zou kunnen, maar is midden Nederland aantrekkelijk genoeg om zo'n ranch te laten renderen?

    Vergunning en niet nabij een vliegveld is dan punt 2.
     
  16. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Modelvliegen op Soesterberg zou geweldig zijn.

    Samen vliegen met de 1:1 zwevers hoeft natuurlijk ook geen enkel probleem te zijn, dat lukt op Deelen ook prima.
    Mooie banen om vanaf te kunnen starten en landen en alle ruimte.
    Een vliegveld met historische waarde, mooi gecombineerd met het Nationaal Militair Museum https://www.nmm.nl/ waar onder andere geweldig mooie kisten te zien zijn.

    Een pracht locatie om de traditie van vliegen nog een beetje in ere te houden.
    Daarbij voor de bezoekers van het NMM ook een extra attractie en wellicht een mooie gelegenheid om de jeugd kennis te laten maken met de hobby en techniek.

    Mocht er iemand een ingang weten om contact te leggen zou ik mij zeker willen inzetten om te kijken of we dit mogelijk zouden kunnen maken.
     
    jve vindt dit leuk.
  17. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    Tja ik loop ook al een tijd met die gedachten, een (ex) militair vliegveld of terein zou het mooiste zijn vanwege de hoogtebeperking van 300 agl, daar kan vaak hoger gevlogen worden.

    Maar ik ben bang dat de full-scale zweef clubs het op bestaande velden tegen proberen te houden.
    Mooie taak voor de KNVVL om dat mogelijk te maken denk ik.

    In het buitenland is het heel gebruikelijk om op een terein en zelfs een club beide activiteiten mogelijk te maken.

    Start er een full-scale kist stoppen ze gewoon in alle harmonie effe met modelvliegen.

    Een alternatief zou een plek in noord of oost nederland kunnen zijn, er gaan veel boeren stoppen en de gemeentes zoeken daar nieuwe toeristische activiteiten.

    Ik denk graag mee
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2020
    jve vindt dit leuk.
  18. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Niet helemaal het juiste topic om hier een hele discussie vol met ideeën te houden maar het gaat wel over een geschikt terrein en modelvliegen. :)

    De KNVvL zou hier (lijkt mij) voor moeten gaan lobbyen. Brood hoeft niemand er aan te verdienen maar als de modelbouwwinkels er wat aan over houden en de modelbouwers een hoop plezier beleven is het doel al bereikt. Veel kan met vrijwilligers en men zou ook een laag bedrag kunnen vragen voor toegang zoals het gebruik van het terrein.

    Midden Nederland lijkt mij het meest geschikt want de Flevopolder kunnen we wel vergeten. En midden Nederland als locatie hoeft iemand niet van Groningen naar Limburg te rijden of omgekeerd.

    Ik denk dat Soesterberg maar een kans van slagen heeft van 2% omdat het natuurgebied is. Vrijevlucht en (model)zweefvliegen zou misschien nog net kunnen maar andere categorieën zullen al gauw op bezwaren stuiten. En het leukste is nu net dat alle categorieën er gebruik van zouden kunnen maken.
     
  19. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb eventueel wel een ingang voor Soesterberg uit mijn militaire verleden
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2020
    jve vindt dit leuk.
  20. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    Midden Nederland heeft momenteel te veel problemen met een boze buurboer, die de club overspoeld met rechtzaken, ik ben daar lid.
    Op termijn moeten ze ook verplaatsen omdat de polder daar volgebouwd gaat worden.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2020

Deel Deze Pagina