Graag hulp bij keuze beginners auto.

Hallo, ik wil samen met mijn broer beginnen met deze hobby. We hebben ons al een beetje ingelezen via verschillende forums. Nu zijn we zover dat we samen 1 auto willen aanschaffen om de kosten een beetje te drukken. Omdat we dichtbij een industrieterrein wonen, willen we gaan voor een onroad model. Nu hebben we 2 modellen op het oog:

1: Nitro 4-Tec 4WD On-Road Sedan (TRX4807)
http://www.toemen.nl/pdf_datasheet.php?products_id=51
2: RS4 Nitro RTR 3 Evo - BMW body (HPI 105944) http://www.toemen.nl/pdf_datasheet.php?products_id=4424

Het voordeel van de 1ste is dat er al een starterset bij in zit en bij de 2e niet. Dus bij de 2e hebben we nog bijkomende kosten van de starterset.

Zijn dit goede beginners auto of kunnen we beter een andere keuze maken, zoja welke?
Wat zijn de voor en nadelen van deze modellen? (bijv welke auto is makkelijker af te stellen)

staar je niet blind op dat starters setje.
dat is meestal allemaal minimale kwaliteit en al snel wil je iets anders.
en rtr setjes komen meestal met een goedkope zender die kwalitatief niet geweldig is.

kijk gewoon rustig verder en ga voor een bekend merk (hpi traxxas tamiya) en koop zeker geen chinese rotzooi.

dat is redelijk goedkoop maar daar is de kwaliteit ook naar en ook zeker de onderdelen bestellen is meestal knudde.
voor een zender zou ik minimaal een 40 mhz fm set kopen en een failsafe.

en als laatste. samen 1 auto gaat volgens mij niet echt werken.
dat geeft alleen ruzie als de auto plat gereden wordt.

o en die winkel in den bosch daar zou ik even goed dit forum over bekijken.
ik woon er redelijk dichtbij maar mij zien ze daar nooit meer

mijn eerste autotje was ook een beginners auto van een minder bekend merk, maar als je onderdelen moet gaan zoeken zijn ze amper te vinden of peper duur!
daarna heb ik mij een erevo brushless gekocht, waar je elk onderdeeltje simpel te vinden is.
ik rij hier nu toch al een twee tal jaar mee en heb er nog geen seconde spijt van!
er zijn trouwens weinige nitro wagentjes die me kunnen bijhouden, en je kan overal rijden waar je wil, omdat deze geen lawaai maakt!
stof tot nadenken!

Ik zal voor de rs4 gaan.Niet omdat ik m zelf heb maar simpelweg omdat er bij de traxxas veel electronica opzit naar mijn meening wat dus allemaal extra zorgen oplevert en wat allemaal kapot kan.

Ik zal voor de rs4 gaan.Niet omdat ik m zelf heb maar simpelweg omdat er bij de traxxas veel electronica opzit naar mijn meening wat dus allemaal extra zorgen oplevert en wat allemaal kapot kan.

Ehh hoefen er bij de rs4 geen servo's en ontvanger, accupack in , om te kunnen rijden ?

Als je doelt op de duurzaamheid , is dit ook niet hetzelfde als bij andere merken ?

:confused:

Ehh hoefen er bij de rs4 geen servo's en ontvanger, accupack in , om te kunnen rijden ?

Als je doelt op de duurzaamheid , is dit ook niet hetzelfde als bij andere merken ?

:confused:

Wahaha neej, maar wel electriche start en gloeiplug dus ja er zijn veel meer skils voor nodig om de nitro traxxas te maken als die kapot gaat.

En het ging hier om een beginners auto + er zijn genoeg topics waar de hpi het best als beginners auto wordt aangeraden.

+als je voor het trektouwtje kiest leer je de motor ook sneller kennen en voel je bijvoorbeeld goed waneer je het motortje verzuipt.

dubbl (sorry maar ga m benutten)

Beter zet je de 2 modelen even in de winkel naast elkaar en dan zie je de verschillen vanzelf ;)

We zitten nu beide aan een Kyosho Fazer te denken. Iets goedkoper en zo kunnen we beide een auto aanschaffen, zodat we tegen elkaar kunnen racen. Is dit een goede keus?
Hoe zit het met de zender, zit een 2,4 ghz zenderset bij, kunnen we dan gelijktijdig rijden?

kyosho is op zich goed.
maar helaas niet allemaal.
er is ooit zo'n dagostini set geweest ( koop een blad en een paar onderdelen en zo bouw je de auto ) en daar zijn de diffs niet goed van.
de schroefjes waar die mee in elkaar geschroefd zijn, zijn knudde.
veel te klein.

maar ik weet niet of dit het fazer chassis is maar daar weet iemand anders misschien wel het antwoord op

Wahaha neej, maar wel electriche start en gloeiplug dus ja er zijn veel meer skils voor nodig om de nitro traxxas te maken als die kapot gaat.

En het ging hier om een beginners auto + er zijn genoeg topics waar de hpi het best als beginners auto wordt aangeraden.

+als je voor het trektouwtje kiest leer je de motor ook sneller kennen en voel je bijvoorbeeld goed waneer je het motortje verzuipt.

:confused::confused:

Weet je nou zelf wel waar je het over hebt :?:

De electrische starter op een Traxxas is niet veel anders als een HPI rotostarter in een wat compacter en ander jasje en een gloeiplug heb je in elke brandstofauto.....

Kennis om een auto te repareren heb je bij elke auto nodig , daarin maakt het startsysteem geen enkel verschil...... :nooo:

kyosho is op zich goed.
maar helaas niet allemaal.
er is ooit zo'n dagostini set geweest ( koop een blad en een paar onderdelen en zo bouw je de auto ) en daar zijn de diffs niet goed van.
de schroefjes waar die mee in elkaar geschroefd zijn, zijn knudde.
veel te klein.

maar ik weet niet of dit het fazer chassis is maar daar weet iemand anders misschien wel het antwoord op

Nee dat was de alpha pure ten serie.
De fazer is op zich een prima keus voor de beginner. Je zou zelfs kunnen overwegen om met de nederlandse KWC mee te doen met die auto.

M.v.g. Mark

Back