Graag info over vlieggedrag

Hallo allemaal, ik heb een aantal vraagjes, Ik vlieg sinds een jaartje met 2 kanaals vliegtuigen( vaak kleinere modellen en gemakkelijker te besturen) nu wil ik graag de overstap maken naar 3 kanaals vliegtuigen.Ik heb 2 vliegtuigen op het oog, namelijk de Hype Thunderbat van Kyosho en de Mini Star Jet van Graupner.Ik kan er helaas weinig informatie over terugvinden.Kan iemand mij vertellen of deze toestellen geschikt zijn voor mij om mee te beginnen? ( Ik heb al enige ervaring met 2 kanaals toestellen) Kan iemand zijn vliegervaring met deze toestellen met mij delen, zodat mijn keuze hierin ietwat makkelijker wordt?Zijn de toestellen crashbestendig? Alvast bedankt voor de hulp en reactie, Vr groet, Erwin.

Beste Dylan,

De door jouw gekozen planes zijn niet echt voor jou de beste keuze.
Doe je de aankoop toch, zal je na enkele minuten kunnen genieten van de resterende wrakstukken
Ik raad je aan met een goedkoper alternatief en veel betere oplossing te beginnen.
GWS "slowStick"
Deze bird kost je met motor(400 speed) inclusief +/- 40 Euro
Dit toestel vliegt zo lekker en traag dat je echt veel fouten kan en mag maken, hij is bovendien ook nog oersterk en kan de meeste crashes doorstaan, heb je echter een scheurtje in je vleugel kan je dit herstellen met wat tape.

Dylan, Erwin?? Verwarrend hoor ;) In ieder welkom op het forum.

Veel nuttige tips voor beginners in de FAQ:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_articles.php?cid=3
Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.

Wellicht een elektro fly-in bezoeken, een overzicht:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=27467

Als je wat groter/duurder gaat vliegen is het raadzaam om deskundige hulp te zoeken, scheelt je frustratie, geld en mogelijke gevaarlijke situaties, en het is gezelliger. Twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van vliegclubs in Nederland:
www.modelvliegsport.nl -> clubs
www.airtoi.nl -> clubs

Bedankt voor jullie snelle reactie.Had al het vermoeden dat mijn keuze in de beidde toestellen te hoog gegrepen was.Ik ga eerst wel even op zoek naar een slowstick.Lijkt me een verstandige keuze.Enorm bedankt!!

Back