Graag jullie mening..

Als een enthousiaste modelvlieger heb je in deze dag veel tijd over, want het weer laat zich nou niet mee werken om een middagje te gaan vliegen met windkracht 5 .

Tenminste ik niet, vind het zonde om mijn toestellen door die wind ergens in Den Bosch te laten landen :)

Maar goed, de ene bouwt graag aan een nieuw model en een ander gaat eens kijken in de modelwinkel wat er nieuw is.

Ik zelf heb genoeg staan, maar ben ook met de computer best wel handig, en dat heeft zich geresulteerd in een website voor de beginnende en gevorderde modelvlieger.

Ik dacht zelf, waarom nou niet een website te maken met wat informatie voor iemand die het model vliegen wil leren kennen en er nog niet helemaal in thuis is, misschien steken ze er wat van op.

Daarom graag jullie mening over deze website,is het nuttig, moet er nog meer bij komen, wat kan ik aan vullen en nog meer.

Neem gerust een kijkje op Welkom bij Modelvliegertje Online en laat het weten.

Stefan,

Ik heb het uit eigen ervaringen opgeschreven. Maar ik hoop wel dat anderen er iets aan hebben. Natuurlijk kan het anders verwoord worden.

In ieder geval bedankt voor je feedback :)

Onder je website staat "alle rechten voorbehouden". Op zich is daar niets mis mee. Je beschermd daarmee intellectueel eigendom. Maar je plaatst wel het KNVvl logo op je site. Realiseer je dat je daar toestemming voor nodig hebt.

Is daar iets mis mee dan, bedoel , ik ben lid van vliegclub Delta oss, en die is ook lid van de KNVVL. Ik zie zo vaak websites van clubs die het logo ook geplaatst hebben.

Dat is toch alleen maar positief gezien.

Maar goed, ik zal de KNVVL even laten weten dat ik hun logo gebruikt hebt.

Als je een logo van een andere organisatie op je site plaatst, dan suggereerje daarmee dat er een samenwerking bestaat. Dat zal, denk ik, hier niet het geval zijn.

Logo's zijn eigendom van de betreffende organisatie. Die kan je niet zomaar zonder toestemming kopieren en ten dienste van een eigen site gebruiken. Ook niet als je lid bent van die organisatie.

Je moet natuurlijk zelf weten of je het logo gebruikt. Je vraagt commentaar op je website en dat heb ik hierbij gegeven.

Geen logische opbouw in het volgende verhaal:

Een opmerking : Wanneer je klaar bent met vliegen, en dat geldt voor alle soorten vliegtuigen, zowel helikopters, drones, quadcopters, eigenlijk alles wat kan vliegen, eenmaal op de grond en je wilt het gaan ophalen van het veld, ZET DAN OOK ALLES UIT.

Tot zover prima.
Maar dan ga je het plotseling hebben over het aanzetten van de hele handel...

Ik bedoel dan de juiste procedure om dit te doen. Deze is als volgt : 1 : Opstarten van je model : EERST ZENDER AAN, CHECK DE ZENDER, DAN PAS JE MODEL, CHECK DEZE OOK OP JUISTE WERKING EN BEWEGINGEN. 2 : Uitschakelen : MODEL UITSCHAKELEN, DUS STROOM ERAF, MOCHT HET EEN ELECTRISCH MODEL ZIJN, ACCU LOS MAKEN, VOOR BRANDSTOF STROOMSCHAKELAAR OP UIT EN DAN ZENDER(S) UIT. Dit voorkomt ongelukken en meer schade, vooral met electrische modellen, daar kan het nog wel eens gebeuren dat je per ongeluk je sticks van je zender raakt, dus dan kan de motor ook spontaan aan gaan, een electrische motor waarschuwt niet, die reageert DIRECT. Leg voor de zekerheid je zender op zij danwel op een plek naast je, achter je of bijvoorbeeld, geef hem aan je vliegmaat of instructeur, zodat jij veilig je toestel(len) veilig kan af voeren naar de pits-straat
.

Da's geen schoolvoorbeeld van logica. Bedenk dat je dit schijft voor een rookie, een beginner, iemand die bij wijze van spreke nog geen draaiorgel van een jumbojet kan onderscheiden...
Beter is om de startprocedure en de uitschakelprocedure los van elkaar in nummers te behandelen.

Tweederde van de modelvliegsport komt in je hele website niet voor.

Tja, hoe oncompleet kun je zijn?

Als je zou moeten vragen waar hem dat in zit, dan ben je nog niet toe aan het schrijven van dit soort instructie sites.

Inderdaad Roel, je hebt gelijk, ik heb het daarnet even door gelezen, en de tekst stond inderdaad in het verkeerde gedeelte. Ik heb het aangepast nu.

Bruno,
Misschien heb je gelijk dat ik nog niet helemaal de juiste kennis heb om heel volledig te zijn, maar ik heb het puur uit eigen ervaringen op geschreven en wat ik van anderen geleerd en gehoord heb. Dus dan probeer je het in je eigen woorden te vertalen.

Maar ik wil je wel vragen, als je daar behoefte aan hebt, om een bijdrage te maken, misschien kan dat op de website gezet worden. Dan kan ik kijken waar de verbeter punten zitten.

Back