Graag koopadvies fp/cp

Heb 200 euro over, wil graag nog een Heli kopen, maar weetniet zo goed wat. FP/CP tussen de 20 a 50 cm LiPo liefst 7.4 of 11.1 (deze heb ik namelijk al liggen.)
Ben zeker geen advance vlieger maar leer erg snel. Vlieg nu op SIM Clearview
Vlieg nu met.Blade mxc, ,2x Walkera lama 2.1 (4ch), 2x Parkfun axial 3d (4ch), Honey bee v2 (4ch)

Erg belangrijk dat de spare parts niet te duur zijn, en zou mooi zijn als de Metal upgrade niet duur zijn. Net als de eSky upgrade in Hong Kong
Denk dus dat ik eSky of Walkera moet nemen. Walkera ziet er wel erg fraai uit bv (Walkera HM V100D01)
Dacht zelf misschien de HOneybee KING/CP wel 6 ch maar parts zijn niet duur, en anders moet ik over 3 mnd weer een nieuwe kopen.
Is erg verslavend deze hobby.

Ook gedacht aan de Blade 120sr met spectrum dx6 voor 199 euro (niet duur dacht ik) Word namelijk gek van al die transmitters

Luuk

goedkope goede heli

Hallo luuk,

Af en toe ga ik wel eens bij de heli vliegschool in Oldeberkoop langs en daar hebben ze na de E-sky nu KDS450 SV helis aangeschaft.
De E.sky als les heli beviel niet goed vandaar en gelet op de vele vlieguren die ze daar maken kunnen ze wel een oordeel vellen over hoe een goedkope heli het doet.
Heb wel enige vliegervaring met heli's(40j)maar met al die nieuwe elektro heli's die op de markt komen verlies je wel eens het overzicht.
Voor iedere beurs is er wat dus vandaar dat ik dit wilde vermelden.

Dit vond ik nog ergens na wat googelen dus doe je voordeel ermee!

R2D2
Titel: Re: KDS 450
BerichtGeplaatst: Vrijdag 06 November , 2009 22:43
Newbee
Newbee

koop gewoon een KDS450C deze is van aluminium, de zender (2,4) is gewoon een goede zender
ook de onderdelen kun je overal krijgen en veel onderdelen van een HK450 of een Align T-rex 450
passen er gewoon op.
de KDS450S is gewoon een budget helicopter, een KDS450C is gewoon een goede helicopter voor
niet teveel geld, alleen vinden veel mensen het niet zo leuk als men een net zo goede helicopter
kopen voor 1/4 van het geld van wat ze er voor hebben gegeven.
Ik vlieg zelf met een KDS450C niks an de hand stevig degelijk en goedkoop te repareren, en met een zender
die digitaal is en die men ook kan gebruiken voor meerdere vliegtuigen en helicopters.
Kijk niet alleen naar een merk zoals futaba, Graupner, e.d.
de naam moet je ook betalen, ik heb met een zender van Graupner problemen gehad zender was 1/2 jaar oud
en geen goedkope, maar graupner wou nergens van weten dus zender van 400 euro de container in
vlieg nu een tijdje met de zender van KDS, wel de 2,4 Ghz........ geoon een redelijk goede zender
kijk hier maar eens even over de zender op het laatst staat de conclusie

KDS-450SV-CF 3D CCPM Helicopter Kit

Neem eventueel contact op met de heli school voor info zijn prima jongens daar die je een eerlijk advies geven en ze hebben geen enkel belang in producten of bedrijven waardoor je misschien onjuiste info krijgt.

http://www.helischool-oldeberkoop.n...ent&view=category&layout=blog&id=34&Itemid=53

Succes

Wim

Laatst bewerkt:
Inderdaad een prima beginners set.
Maar geef iets meer uit en koop de carbon versie.
De aluminium frames frommelen bij de lichtste aanraking met de grond al op.
En calculeer goede electronica in op de korte termijn.
De KDS servos bijv. vind ik van een bedenkelijke kwaliteit.
En ik wil absoluut niemand in het oog prikken ofzo, en als je het er voor over hebt prima...
Maar als je een leuke club/groep vind met ervaren heli piloten om samen mee te vliegen, dan heb je ook geen vliegschool nodig (kost ook geld volgens mij).

Back