Hallo ,Ik zal me maar even voorstellen ik ben Dim uit Amsterdam en liefhebber van bijna alles wat met de combinatie water en wind te maken heeft
Nu ben ik sinds 2006 de eigenaar van deze oude M , ik heb hem overgehouden aan een klus waar ik haar toen in de garage tussen troep zag staan.
Het was ooit een oranje romp kale alu mast /giek en de blauwe zeilen
waren toen al versleten.
Ik heb haar toen vaarbaar gemaakt (rvs lasdraad als stagen roerblad van een of andere graupner, hitech winch en dek vlak gemaakt (had geen deksel en rand was op)).
En er zelfs nog de midden pagina van het Parool mee gehaald!
Af gelopen winter was ik een paar weken aan huis gebonden en omdat ik me altijden irriteerde aan de zeilen ,ben ik maar begonnen aan een nieuwe set .
En omdat ik toch bezig was een nieuw gelagerd lummel beslag met op/neerhaler en nieuwe stagen en een nieuw groter roerblad
Nu zeilt ze al stukken beter!
Maar ik wil graag wat meer info over deze M dit zijn de "originele zeilen "
Dit zat er ook nog bij
Dus wie kan me wat meer vertellen
Groeten Dim
Nu ben ik sinds 2006 de eigenaar van deze oude M , ik heb hem overgehouden aan een klus waar ik haar toen in de garage tussen troep zag staan.
Het was ooit een oranje romp kale alu mast /giek en de blauwe zeilen
waren toen al versleten.
Ik heb haar toen vaarbaar gemaakt (rvs lasdraad als stagen roerblad van een of andere graupner, hitech winch en dek vlak gemaakt (had geen deksel en rand was op)).
En er zelfs nog de midden pagina van het Parool mee gehaald!
Af gelopen winter was ik een paar weken aan huis gebonden en omdat ik me altijden irriteerde aan de zeilen ,ben ik maar begonnen aan een nieuwe set .
En omdat ik toch bezig was een nieuw gelagerd lummel beslag met op/neerhaler en nieuwe stagen en een nieuw groter roerblad
Nu zeilt ze al stukken beter!
Maar ik wil graag wat meer info over deze M dit zijn de "originele zeilen "
Dit zat er ook nog bij
Dus wie kan me wat meer vertellen
Groeten Dim
Laatst bewerkt: