gras landing

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
wat moet er gebeuren om een vlieger op te kunnen laten landen en opstijgen
dus aan de vlieger zelf en/of de gras"landingsstrook"

Thx Szyronn

Goed gemaaide grasmat (op een club!) en voldoende ervaring om op te kunnen stijgen en eventueel een instructeur die je begeleid... Verder moet je beschikken over een model uitgerust met een landingsgestel. :roll:

...nuttig topic... :hammer:

-ja zie mijn "instructeur"[goede maat] heeft een groote tuin waar hij met
zijn heli vliegt, met zijn vlieger vliegt hij op de club en daar hebben ze
een zelfgelegde beton landings baan
-aan gezien we daar niet altijd kunnen vliegen willen we zijn tuin
ombouwen tot een "vliegveld"
-het gras ok dat zullen we wel doen, maar niet alle vliegtuigen hebben een landingstel om op gras te landen[het zijne dus, ik heb NOG geen, misch da ik de trainer overkoop van een clublid] dus wil ik weten wat er aan dat onderstel moet verandert worden om op gras te landen, ook omdat mijn maat dichter woont dan het vliegveld VEELe dichter

belangrijkste wat je nodig hebt is een ontheffing voor het gebruik van het terrrein als zijnde modelvliegveld en een milieu vergunning van de gemeente voor het geluid.

@Jorrit -->nee hij woont op "den buiten" veel akkers naast hem :D
Vinze Geplaatst: Do Juni 17, 2004 1:55 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

belangrijkste wat je nodig hebt is een ontheffing voor het gebruik van het terrrein als zijnde modelvliegveld en een milieu vergunning van de gemeente voor het geluid.
ontheffing voor het gebruik van het terrrein als zijnde modelvliegveld -->nog nooit van gehoord
en geluid zal er niet veel zijn aangezien wij elektro vliegen

Szyronn zei:
ontheffing voor het gebruik van het terrrein als zijnde modelvliegveld -->nog nooit van gehoord
Nou, bij deze dan. Nu weet je het wel.... Ga maar vast aanvragen dus.

Ey,

Ik vlieg zelf met m'n trainer altijd op gras. gras niet hoger dan 3 cm.
Het gaat prima.

Gr Kelvin

@kelvin-->ok bedankt

en wil iemand mij uitleggen wat "ontheffing voor het gebruik van het terrrein als zijnde modelvliegveld" betekend??

Nu dan in het kort. Je zal dan bij de gemeente moeten vragen om het bestemmingsplan aan te passen zodat de bewuste gronden de bestemming krijgen modelvliegsport. En als dat gebeurt is moet je nog bij de gemeente langs om de andere benodigde vergunningen te verkrijgen. Voordat je dit allemaal voor elkaar hebt ben je dan waarschijnlijk enkele jaren verder.

ik denk da satoer iets zinnigs zegt, enne gezeur he woont niemand in de buurt die er last kan van hebben, tenzij de boer als ge in zen veld neerstart :D recht op de mais :twisted:

Enne wielen en/of landinggestel is niet echt nodig.

Gewoon een lekkere buiklanding, niets mis mee.
rolt ie ook niet zover door. Hoogte van het gras is dan ook
minder belangrijk.

Gewoon landen, snelheid eruit en zacht neer leggen.

Starten kan vanuit de hand, een ferme worp en vliegen.

Wat hoger gras kan ook wat minder geslaagde landingen
wat minder fataal laten aflopen.....

Johan

Je zal dan bij de gemeente moeten vragen om het bestemmingsplan aan te passen zodat de bewuste gronden de bestemming krijgen modelvliegsport.

Ik ben laatst eens in de wetten gedoken omtrend modelvliegen... volgens mij is dit helemaal niet nodig. Tot mijn stomme verbazing hebben wij in dit doodgereguleerde landje maar een paar simpele eisen aan modelvliegen. Max. hoogte, nabijheid van woningen, vliegroutes en vliegvelden in de buurt, veiligheid van publiek, dat soort dingen. Verder niets. Geen hinderwetvergunningen, millieu-effect-rapportages en dat soort flauwekul. Je instructeur kan het best even checken, maar volgens mij zit het wel goed.

Anders is het als je een vereniging voor modelvliegers op gaat zetten... dan moet je opeens aan allerlei eisen voldoen, en kan en zal iedere milieubaard bezwaar tegen de vergunning aantekenen.

Precies, zolang je niet in "vereninging" vliegt, heb je alleen te houden
aan het genoemde reglement, en toestemming van de eigenaar.....

Maar dit gaat weer een discussie worden........

lol

Johan

opheffend vingertje van de moderator: alsjeblieft GEEN wildvliegdiscussie he heren, daar is MEER dan genoeg over geschreven.

Back