Gratis BEC stekkers!

Ik ben zelf echt zo low budged vlieger, dus alles wat goedkoper kan gebruik ik. iedereen hier kent de bec stekkers, die aan een ontvanger accu zitten. Deze zijn voor mij 100% gratis.
Deze stekkers zitten verwerkt in de kast van computers, sloop eens een oude comp uit elkaar en haal de stekkertjes eruit, het enige dat je nog hoeft te doen is met een hobbymesje 2 hoekjes af te vlakken en je hebt een bec stekkertje voor aan een servo een accu of whatever..... het scheelt niet veel maar toch besparen is nooit weg. Wel oppassen met de kleuren, deze zitten door elkaar, de polariteit is precies omgedraaid, kwestie van mesje tussen contacjes en plastic clipje en lostrekken, omdraaien en vastduwen. ik gebruik het nu een paar weken, en nog geen problemen mee gehad.

vriendelijke groeten,

Monkey

Dus een gratis stekker en grote kans op een defecte ontvanger/regelaar en servo's omdat de kleuren verkeerd om zijn, lekker goedkoop :?
Ook zijn dit soort stekkers vaak niet verguld of zelfs van blik (niet eens veren staal). Op een vochtig veld gaat dit lekker roesten en heb je geen spanning meer. Of is de spanning op het blik weg en maakt hij niet goed contact.
Koop nou voor die paar euro een paar goede stekkers (goudcontact 2 of 4 mm afhakelijk van het soort model) en ga niet met die compu stekkers lopen prutsen

gr Remco

hallo
doe ik reeds jaren
vond het altijd zonde om die stekkertjes weg te gooien en knipte die er altijd van af
je hebt er met tweepolen met drie en vier
dus ruime keuze

sportieve groeten raf

ik zie ook het probleem niet, werkt gewoon goed hoor, en ik zorg altijd al dat er geen vocht mij mijn electronica komt, is nooit goed....
die polariteit is gewoon omdraaien, ben je 'n minuut mee bezig. maargoed ieder zo zn ding, genoeg mensen met lager budget!

Stekkers zijn altijd een syteem.

Bij tin hoort tin.
Bij goud hoort goud.

Als je een oude ontvanger hebt met vertinde pennen, dan moet je juist met vergulde stekkers oppassen.

Ander manier voor goedkoop:
In de elektronica handel koop je "servostekkers" per strip voor weinig.

Vroeger veel gebruikt voor verlengkabeltjes. tegenwoordig koop ik elk jaar op dortmund servo snoertjes voor weinig.

hallo

voor duren modellen doe ik het nog anders
namelijk geen stekkers
ik soldeer gewoon de draden rechtstreeks aan de ontvanger heb ik nooit problemen met losse kontakten
vertinde pennen in de ontvanger en dan goudkontakt stekkers das vragen om ellende
op tin hoort tin te zitten
voor mijn aandrijf accus daar gebruik ik G4 stekkers voor en aan de motor soldeer ik zelfs met soldeer met een hogere smelt temperatuur

sportieve groeten raf

ik hebt nog eens nagekeken en in de pc zijn sommige contacten uit die stekkers tin, maar de belangrijkere stekkertjes zijn zelfs goudcontact, blik ben ik niet tegen gekomen.

gr,

monkey

hallo

kijk aan je servo zit een stekkertje en een kabeltje van pakweg 20 cm
wreed korte vleugeltjes moet ge dan hebben om aan je ontvanger te geraken.
dus oplossing een verleng kabeltje met een stekkertje waarvan een einde aan het servo kabeltje gaat en het andere naar je ontvanger

wel nu ik soldeer die verbinding van die servo aan die verlengkabel vast
heb ik een stekkertje minder dus een keer minder kans op slecht kontakt dit met twee servo's per vleugel maal 2 vleugels is 4 keer minder kans op slecht kontakt

is dit voldoende uitgelegd

sportieve groeten raf
ps ik vlieg een charter met een 10 cc xtv enya motor
en mijn vleugels die zitten vast anders speel ik ze bij een looping kwijt een 10 cc is nogal een beetje veel voor een chartertje

:roll: Wat een moeilijk gedoe; ik koop gewoon servo's en regelaars kompleet met snoertje en stekker :idea: :lol: :wink: en als een snoertje te kort is soldeer ik er gewoon een stukje servokabel tussen...

hallo
ja zeg ik toch een verleng kabeltje maar solderen aan die origineele kabel
elk stekkertje kan een bron van storing zijn
het zal je maar gebeuren dat een stekkertje slrcht kontakt geeft en je kist stort daar door naar beneden
in een speedboot soldeer ik zelfs de kabels aan de ontvanger om geen risico's te nemen
want de kant is heel snel tekort bij als het fout loopt

sportieve groeten raf

krimpkousje om de stekkerverbinding en geen een van mijn modelleb heeft daar ooit storing door gehad, ook mijn helis niet waar zelfs stekkerverbindingen inzitten met die stekkers op belangrijke delen als bv de gyro en govenors.

trouwens bij 9 van de 10 mensen (niet perse jullie he jongens :wink: ) heb ik er veel meer vertrouwen in dat ze een stekkertje goed in kunnen pluggen dan dat die mensen een soldering maken met
-verkeerde tin
-koude breuken
-geen krimpkousje maar cellotape eron

noem het maar op, want je hebt er figuren bij.... :(

hallo

ok gerard gelijk hebt ge wat solderen betreft en ook die tape
heb al gezien dat ze afplaktape gebruiken waar ge normaal uw modellen mee afplakt om te spuiten .
en heu zwart en rood die horen toch ook in elkaar te zitten niet
aan een batterij twee mannelijke goud kontakten
(wel zien dat ze niet tegen elkaar komen want anders hebt ge een cv )
heb er eens een gekend die had zijn zender batterij met krokodille klemmen vast zitten
hij sloot ze aan keek naar waar het metertje uitslaat was het verkeerd dan ompolen en dan gewoon door varen of er niets aan de hand was
moete gij maar eens proberen geheid je zender voor de schroot
bij die kerel ging dat reeds zeeeeeeeeeer lang goed
nee stekkertjes dara is nog net laatste niet over gezegt

sportieve groeten raf

ok, ik snap dat je met een duur vliegtuig of een dure heli niet gaat bezuinigen op een stekkertje van 2 euro, maar er zijn er genoeg die goedkopere modellen vliegen, zoals ik, een jeugdige vlieger, al crasht een van mijn slowflyers, uurtje balsa lijmen en ik zit weer in de lucht, maar met een dure zwever, of heli komt dit natuurlijk veel nouwer.

gr,

Monkey

... een slowflyer met storing door een goedkoop stekkertje die op iemands hoofd landt is ook niet de bedoeling...

Back