Gratis DLG sim!!!!

COOOOL Super man!!

Ik zit nog steeds te klooien met die Highlight in AFPD, alleen krijg ik daar de motor niet uit...

Deze sim is van Charles River! The master! Moet goed zijn :D snel proberen ! Thnx

Offtopic:
oh ja, ook handig dat je de smijtdagen vrij heb gegeven:), heb ik weinig aan, maar is wel sociaal lijkt me. Top!

Tip, druk eens op Esc...

Kan je van alles instellen...

Deze tip is met name bedoeld voor vliegers die eerst proberen en dan pas later
de help lezen.

:D

Johan

Hé Theo,

Net geinstalleerd en werkt prima.
Moet nog wel even de zender aansluiten.
Via de geluidskaart lijkt mij het eenvoudigste anders weer klooien met PPjoy.
Heb ik nog ergens stekkers????

Clublid Kees is helemaal, in to, deze sim, volgens mij heeft hij nog geprogrammeerd aan de Linux versie.
Het leuke is dat de velden van deze sim echt bestaan. het zijn de velden van de Carles Rivers modelvliegclub in de states.
Charles River..... ja het thuishonk van :worship: Goeroe Mark Drela :worship:

Groeten

Frans

jaja, eerst proberen dan nog steeds niet lezen, dat ben ik idd :D.
gewoon op alle knoppies drukken, dan kom je er al snel uit. Vrij duidelijk opgebouwd allemaal. Zit nu al met de Fireworks te knallen met mijn eigen zender :D. Ik heb zo'n standaard usbkabeltje. werkt prima!

Theo, Sietse, Frans,

Prachtig. Ik heb de simulator geinstalleerd, maar kan ik mijn robbe F14 op de pc aansluiten,
of moet ik een moderne zender hebben. Als het met de F14 gaat hoe doe ik dat dan.
Sorry voor deze vragen maar een simulator lijkt mij a) een manier om het rc vliegen
enigzins onder de knie te krijgen en b) met dat mooie weer van de laatste tijd ook
een oplossing om pseudo te vliegen..
Cheers

Bart

http://n.ethz.ch/student/mmoeller/fms/index_e.html

Hier kun je ook een sim gratis downloaden. Op deze pagina kun je op links klikken en daar vindt
je veel info betreffende het maken van een zender interface, ook voor de F14.

Kijk hier ook eens:

Klik hier

Op de site van rc sim kun je erg veel zwevers downloaden voor FMS.
(en achtergronden)

Op het subforum, modelbouw software kun je in de sticky ook veel vinden over het
aansluiten van een zender op de pc.

Johan

zwever.jpg

Kon het niet laten om een fotootje te plaatsen...

Johan

Joho,

Ik heb de CRRC sim aan de praat. Valt nog niet mee dat RC vliegen (althans op de computer).
Ik heb de neiging teveel up te geven en dan de kist te over trekken. Vliegen die DLG modellen
normaliter nerveus op het hoogteroer of ligt dat aan de simulator (of aan de instellingen hiervan) ?
Ik heb er in ieder geval een uurtje practice opzitten, dus misschien wordt het nog wat.
Van het week-end maar weer eens gaan bouwen...en dan nog een week-end voor
de winterpostal.. :D
Cheers

Bart

Hallo,

Is er iemand die weet of en zoja hoe je een zender van Realflight G2 met dit programma kan communiceren????
Alvast bedankt!

Groetjes
Martin

ik heb mijn MX-12 erop werkend. Dacht dat ik hem dan op "joystick" had gezet. gewoon erin pluggen en alle opties proberen. En anders weet ik het niet... ben geen compuguru :)

sietse zei:
COOOOL Super man!!

Ik zit nog steeds te klooien met die Highlight in AFPD, alleen krijg ik daar de motor niet uit...

Ik heb net zowel de highlight in AFPD als deze CRRCsim geinstalleerd... na enig geklooi werken ze allebei maar ik vind de Highlight beter vliegen. Thermiek in AFPD lijkt ook realistischer dan die in CRRC, maar dat is natuurlijk een beetje een kromme vergelijking, dure afpd met freeware crrc. Hij werkt eigenlijk best goed/realistisch, ook leuk hellingvliegen (volgens de handleiding moet ie ook Dynamic Soaring kunnen simuleren...)
Lees eens de readme bij de highlight daar staat hoe het werkt, motor zit op kanaal 31 geloofik.

mja, heb readme gelezen, bij mij loopt het alleen tot kanaal 30 dacht ik.... :roll:

Dynamic soaren heb ik geprobeert met de pre-instelling voor DS, maar dat lukt toch niet zoals het hoort... Maar kan natuurlijk ook aan mij liggen :). heb nog nooit in het echt ge-DS-ed

HEey gruwelijke shit ik vlieg er nu contineu mee hahaha echt leuk man heb de uitbereiding ook gepakt (meer planes waaronde de beegee2 )
als ik het in het echt net zo goed doet komt alles goed lol
echt lache thnx voor de tip

heey,

@ sietse:

jij vliegt deze simulator met de mx-12 he?
ik heb net de nieuwe mx-16s en wil deze ook wel op de computer gebruiken, maar hoe kom ik aan het stekkertje waarmee ik hem op de computer aan kan sluiten? of zat hij bij je zender?

gr dragonf3b

ik vlieg nu bijna niet meer op de compu, wel af en toe nog met AFPD.
Ik heb een kabeltje met een blauw USB ding gekocht bij Quartel. dat is gewoon Plug and play. werkt ook met FMS en dit ding :D
Had dat ding ook een keertje gezien bij een duitse webshop, maar die link ben ik ff kwijt...

Back