GRATIS: Revell Cuty Sark 1:96 model kit

upload_2024-2-18_14-11-59.png

Beste modelbouwers,

Bovenstaande modelbouwkit is gratis af te halen (den Haag).
Cutty Sark in plastic, bouwdoos van Revell, schaal 1:96, status: compleet in doos

Er zit echter wel een addertje onder het gras: Voorwaarde is dat het model daadwerkelijk wordt gebouwd en dat er een uitgebreid (foto)verslag van de bouw op dit forum wordt gepresenteerd.
Een bouwtijd van 1 jaar lijkt mij redelijk. Het is behoorlijk complex model, dus bezint voor je begint.
Wie durft het aan ? Wie het eerst komt die het eerst maalt. Reacties graag in dit topic.

Groet, Jaap

Hier haar tegenhanger of concurrent "Thermopylae". Samen met kleinzoon gebouwd. Jammer dat zoiets in het echt niet meer is te aanschouwen. Voor hun tijd onvoorstelbaar snel! Leuk om te bouwen en op te tuigen. Gr. Klaas.

RIMG1709.JPG

Laatst bewerkt:
Mijn oom (SK) heeft de Thermoplyae scratch gebouwd als model van ergens anderhalve meter?
Geen RC, maar wel drijvend.
50 Jaar terug.
Model bestaat nog, staat bij een nicht.
Zelf heb ik deze bouwdoos ook uit de erfenis, maar hoe graag ik ook zou willen, bouwen gaat 'm niet worden aan boord.
Zelfs het Statenjacht wat bij mij in huis stond staat nu in de loods, geen ruimte aan boord. (en twee jonge katten)

Zijweg in zicht...
En ingeslagen:

Het gezegde is van oorsprong 'een vrouw en een kLip, zijn de pest voor een schip'.

Makes more sense, als je erover nadenkt.
Nochtans is de verbasterde versie gemeengoed geworden.
Maar men mag mij uitleggen hoe een kip de pest voor een schip zou kunnen zijn.

Henk, dit schip wordt bevrouwd door twee dames.
Plus twee dames katten.
En de tobbe drijft nog steeds...

Menno, het is ook niet uit te leggen, de 16de en 17de eeuwers namen kippen mee voor de eieren en het vlees aan boord...
Net als een varken, veel verser kon je je vlees niet houden.

Beste modelbouwers,

Tot nu toe heeft niemand interesse getoond, ik denk dat de vraagprijs te hoog was.

Dus vanaf nu is de vraagprijs: Gratis af te halen zonder voorwaarden.

Ik hoop er nu eindelijk vanaf te komen. Groet, Jaap

Ik heb ook nog dezelfde bouwdoos liggen.
Deze ga ik niet meer bouwen, daarom denk ik erover om deze naar de kringloop te brengen.
Misschien heeft dan er nog iemand plezier van.
Groet. Henk.

Daar zal hij niet lang blijven liggen, vermoed ik.

Niet ieder modelbouwliefhebber houdt dit forum in de gaten.
En als ze dat wel doen wellicht niet deze sectie.

Dus de kringloop is helemaal geen slechte optie.

Back