Gratis Sim

• Topicstarter Topicstarter Alex4tune
  • Startdatum Startdatum
A

Alex4tune

Guest
Heej ik heb een gratis sim gevonden!!
Ga naar www.modelvliegsport.nl (KVNvl).( FMS Modelvlieg-Simulator )
Zoek de hele site door want ik kan hem de 2de keer niet meer vinden .
Alleen is mijn vraag is het vliegen op de computer niet een beetje houterig.
En als iemand weet waar ik voor die simulator een beginners vliegtuigje kan vinden zou ik dat graag willen weten .
Want ik vlieg nu met een acrobatisch vliegtuigje en dat gaat een beetje snel!

alvast bedankt
Gr Alexander

Mja, jammer dat je met de gratis versie maar 2 assen van je analoge sticks kan gebruiken. Dan kan de simulatie wel 10x beter zijn, als je het niet fatsoenlijk kan besturen heb je er nog geen bal aan :?

bedankt voor alle info!!
Maar je kan het vliegen dus niet echt leren op FMS of PREFLIGHT ??

Alvast bedankt
Gr Alexander

je kan uiteraard prima je knuppelbewegingen erin stampen.

het helpt altijd (ook fms) en het is nog leuk ook.

Nee.

Je kunt een aantal basisvaardigheden aanleren.

Leren vliegen gaat in een aantal stappen:
-Stuurcommando's leren (up-down,links rechts en de grootte van de benodigde commando's)
-Positie van model inschatten.
-Effecten van diverse snelheden
-Positie bepalen tov grond/veld

Met een simulator kun je vooral het eerste puntje leren. Vooral het laatste punt leer je niet/slecht met een simulator.

Tijdens het lesgeven kan ik mereken als mensen geoefend hebben met de simulator. De eerste stappen verlopen wat soepeler. Wat ik wel merk is dat de meeste leerlingen meer moeite hebben met snelheid inschatten als ze op de simulator geoefend hebben.

Als je gaat vliegen met een simulator, raad ik je aan flink wat wind en turbulentie in te stellen. Leer je sneller van.

Gerben

:D bedankt
want het vliegen ging nu al best makkelijk , het inschatten kan dus niet op een simulator en heb nog een paar problemen met landen ( nooit op de landings baan geland ) dat kan ik goed inschatten .
Ik zal ook de wind en turbulentie instellen, kijken of dat lukt :D.

bedankt voor de info
Gr Alexander

Back