graunper 47g afstellen

• Topicstarter Topicstarter mobius
  • Startdatum Startdatum
M

mobius

Guest
Sinds kort blijft de indoorheli steeds rond zijn eigen as draaien. Ook als ik volledig naar de andere kant trim blijft hij tollen. Heeft er iemand enig idee hoe ik hem nog meer kan bijtrimmen of hoe dit komt?
Alvast bedankt

Als er speling in je asje zit is het tandwiel los en slipt dan óf je moet 'm afstellen met het schroefje op het ontvangerdoosje, wél steeds batterij aan-uit na het stellen anders werkt het niet. Model 1 heeft 2 schroefjes in dit geval de rechter "proportional" meen ik...gewoon proberen.

thanx maar heb het juist geprobeerd echter zonder resultaat. Spint nog steeds als een tol :cry:

in de vier in een gyro zitten twee schroefjes die daar kun je het mee bijstellen ik weet niet meer welke van de twee je moet hebben maar dat moetje maar even testen.

Heb hem ondertussen al volledig uiteengehaald. Gyro bestudeerd en geen vijsjes te vinden behalve deze om hem vast te zetten. Denk dat er morgen een heli in de prullenmand gaat liggen :bad-words:

Volgende keer toch maar een lamatje kopen? ;) Als je electronica ECHT geen proportional potje heeft, ik heb nog een lama electronica bordje liggen voor 30 euro ex. verzendkosten.

Niet zo vlug opgeven Mobius....
Op de vier-in-één-unit staan toch twee gaatjes!? Een voor het ledje en schuin daaronder zit toch het potmetertje voor de gyro!?
Toen je heli rond zijn as begon te tollen, werd dat minder toen je bijtrimde maar kon je niet verder meer trimmen omdat de trimmer op z'n uiterste stand stond?
Zo ja, draai dan aan het potmetertje linksom (in kleine stapjes!) als je heli linksom wil of draai rechtsom (met de wijzers van de klok mee) als je heli rechtsom draait...
Staat ook in de handleiding...althans in die van mij (BMI Bell-47)
Telkens als je bijregelt aan het gyro-potmetertje moet je de accu af- en terug aan koppelen...
Als er geen defecten aan je helieke zijn dan zou dit moeten werken :D
Succes.....

KLopt, er zit een heeel klein potmetertje voor de Gyro-gain.

Eventueel kan je eens proberen de motortjes om te draaien (verschillende uitgangen drukken) om te kijken of misschien 1 motortje is overleden.

Niet weggooien! :) dan heb ik nog wel ruimte in mijn prullebak!

Het potmetertje heb ik ondertussen al volledig bijgedraaid en is dus wel iets verminderd maar tolt nog steeds. Ben sinds enkele weken begonnen met een slowflyer te vliegen en moet zeggen dat een vliegtuig toch wel wat (lees VEEL) eenvoudiger is om aan te werken.. De heli is van mijn broer en hij was er ondertussen al van op de muren aan het kruipen vandaar dat ik hem nu probeer te herstellen. Eerst dacht ik ook nog een heli bij te kopen voor de winderige dagen maar bij nader inzien.. :?

ZIjn je bladen wel in balans? Misschien is er een stukje af bij 1 van de bladen, ontstaan trillingen die ook tollen kunnen veroorzaken (bij een Coax heli)

BIj de 47G is het het makkelijkst om de bladen afzonderlijk op een weegschaal te leggen (die op 0,5 gram precies is).

Kijk ook na of de bovenbladen gelijk aan elkaar zijn, en de onderbladen ook.

Bedankt voor de hulp allemaal. Ik ben er eindelijk uit na een bezoekje aan de winkel vanwaar hij komt. Na 1.5 uur zoekwerk bleek dat het vijsje in het midden van de centrale as niet in het gatje van de binnenas zat. vandaar dat hij steeds begon te tollen. Kan dus eindelijk terug gaan hoveren zonder zat te worden. :)

Ik zit met wat andere afstel problemen. Die van mij blijft steeds naar links trekken. In de handleiding vind je alles over het tegengaan van om zijn as draaien, maar niet over hoe je de afwijking naar 1 kant kan bijstellen. Mijn trimmers op mijn control die staan maximaal en toch schiet ie naar links als hij ook maar iets van de grond komt. Zit dit in de afstelling van de bladen of zijn er ook meer dingen waar je naar moet kijken?

Bedankt
/Arjen

Staat je swashplate helemaal recht?

afb20792.gif

hey,

ik heb me om te beginnen ook een 47G aangeschaft,heb em nu al 3 dagen en het begint aardig te lukken.
Heb wa liggen afstellen en kalibreren en ik denk dat hij nu ideaal staat.
Alleen als ik in de lucht hang blijf ik nie 100 % mooi hangen,ik wijk altij wel uit naar een kant en ik krijg da nie weg.
KUN je da wegkrijgen zodat hij mooi recht blijft hangen of is het verloren moeite??

alvast bedankt :D

Back