Graupner 2K blanke lak in spuitbus vorm

Heeft er iemand ervaring met de Graupner 2K blanke lak in spuitbus? Het is één grote spuitbus met een klein spuitbusje erbij. Deze moet je bovenop de grote spuitbus zetten zodat beide componenten zich vermengen. Vervolgens heb je 2K blanke lak in een spuitbus, die 2 dagen houdbaar moet blijven. Na deze 2 dagen zou het weer gewoon 1 component blanke lak moeten zijn, maar wat daarvan waar is durf ik niet te zeggen. Zag het vanmorgen staan in een winkel voor €21,-.

Heeft er al iemand mee gewerkt? En hoe houdt het zich als laklaag over een bestaand gespoten oppervlak in kleur? (verf als Motip)

Ik kan het helemaal geloven tot aan het verhaal dat het na 2 dagen 1K lak is....

de 2 componenten uit 2K lak zorgen er juist voor dat door reactie met elkaar de lak snel en HARD uithard.

Bij 1K lak geschied het uitharden en drogen door invloeden van lucht en licht.

Ik denk eerder dat er na die 2 dagen een dikke brei OF een slechte kwaliteit lak in het busje zit...

Ja, ben ik met je eens. Weet niet hoe de 2 komponenten zich gedragen in de spuitbus, maar je zou inderdaad verwachten dat het zal uitharden. Heb niet de moeite genomen om aandachtig de spuitbus te bekijken en alle tekst te lezen, dit is wat mij verteld werd. Zou ook heel goed kunnen dat hij na 2 dagen gewoon is uitgehard, ook na bewaren in de koelkast wellicht.

Waar ik benieuwd naar ben is of het eerder gespoten verf aantast eigenlijk.

zal wel een aaddetief bijzitten.

2Kmax heeft ook van die bussen met een losse harder patroon onderin, ik gebruik ze veel (19 euro de stuk)

na een paar dagen word ie knoephard van binnen

even wat leven geven aan een wat ouder topic.
maar om voor deze vraag een nieuw topic aan te maken zou onzin zijn.

@gerard_nl

waar haal je die 2kmax spuitbussen ergens vandaan?

2k blanke lak in spuitbus hoogglans & mat

Ik heb een geweldige ervaring met de SPRAYMAX 2K Blanke Lak van AUTO-K. Deze heb ik besteld op de website van www.nonpaints.com in een hoogglans en zelf oos in een zijdeglans en matte kwaliteit.

De volgende dag had ik de spuitbussen is huis en ben gelijk aan de slag gegaan. In één woord geweldig. Kortom, een echte aanrader!

Groetjes,

Joost Damen

Back