Graupner 47G gebroken rotorkop.

• Topicstarter Topicstarter Servowire
  • Startdatum Startdatum
S

Servowire

Guest
Een "Lama" style Graupner 47G leek mij wel een goed alternatief voor mijn overleden Piccolo.

Na 2 minuten rondvliegen kom ik iets te hard neer en.......rotorkop (waar het gewichtje aan vastzit) gebroken :( :( :( :(

Lijmen werkt niet het breekt zo weer los. Bah ik baal hier van.

Hoe kan ik dit repareren? Ik kan redelijk heli vliegen maar het kost me honderen euro's op deze manier :(

Et lijkt een beetje op de lama, maar dan heb je et wel gehad met zon 47G hoor. :P

Die 47G hebben nou eenmaal een slechte flybar houder en geen terugklappende bladen. Dan krijg je dit soort ellende.

Als je geen 47G onderdelen wil, mischien zijn ze compatible met de lama, en kun je daar wat onderdeeltjes van gebruiken? Mischien kun je de graupner houdertjes dr af trekken en voor n euro of 15 een lama kopje dr op draaien, dan zal ie et waarschijnlijk een stuk langer uithouden.

Garen er omheen wikkelen en dit doordrenken met secondenlijm....
Of onderdelen halen bij de Q voor 20 euri....

hier is uw redding , ik heb deze in gebruik en no proplem.
het is wel een beetje prijzig
gewoon op e bay de , bij hubschrauber ,en dan bij graupner
WHT Graupner micro 47G Tuning - Rotorwelle

Heb net hetzelfde gehad bij een 47 G ...als het een clear cut is met mooie vlakke oppervlakken : flink wat CA op alle kanten en plakken maar ... vliegt nog altijd perfect ... wel effe opletten terwijl je plakt dat alles dat MOET roteren BLIJFT roteren :P ....

het kost me honderen euro's op deze manier[/quote]
Nee hoor in de winkel waar ik ga, kost de volledige rotorkop 5,5€ en als je wat op 't net zoekt dan misschien nog wat minder :lol:
Ik heb al verschillende keer gecrashed van op 2-3m hoogte (buiten!) maar telkens vliegt de flybar er gewoon uit.
Tip: in geen geval het meegeleverde schroefje in je rotorkop boven de flybar draaien.
Als je dat wel doet dan vliegt de flybar er niet uit maar breekt de kop...

hey slomo ik heb precies hetzelfde probleem momenteel de flybar holder is afgebroken na een flinke crash maar waar zit die goedkopem winkel van jou ergens? en weet iemand miss hoe ik die flybar holder los kan krijgen want dat ik krijg het niet voor elkaar

Hallo allemaal,

Even een ander probleempje met de 47g. Als ik de zender aanzet en de heli dan doet ie niks meer. Het ledje op de 4in1 box kuippert tussen rood en groen en dat was het. Verder geen enkele beweging van de servo's of motoren en hij reageert niet op de zender. Iemand een idee? Er zit een volle accu in en nieuwe batterijen in de zender)

Onderdelen van de lama zijn zeker NIET uitwisselbaar met een 47G, helaas...

Je kan er voor kiezen om alles om te bouwen naar een lama, en met alles bedoel ik assen, rotorkoppen en bladen.
Is een duur grapje en je heli wordt er niet beter van...
Want bij een lama zitten de bladen dichter op elkaar waardoor ze ook sneller tegen elkaar komen met vliegen, en dat kost dan weer een paar bladen....
Zou gewoon investeren in een alu kop en binnen as, kost wat maar dan heb je ook wat.

Mischien een tip de Blade CX2 is exact het zelfde aan techniek en mischien nog goedkoper in onderdelen.....

En ik heb mijn 47G ook al een paar keer goed op de grond gewerkt maar mijn rotorkop is nog heel, assen zijn allen een beetje krom maar het is nog te doen.

Hallo!
Voor de gene die willen weten wat het probleem was met mijn 47G die niet meer reageerde. Het was het kristal in de heli. Ik heb het nog nooit meegemaakt maar hij was stuk. Enne nee ben niet gecrashed. :)

Back