Graupner 7E Delta-Peak uitgang defect

Watergeus

Vriend van modelbouwforum.nl
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een defecte delta-peak uitgang van een Graupner 7E lader.

De uitgang geeft helemaal geen output meer en de LED gaat ook niet aan.
Het gaat om de 2de 500mA uitgang van rechts.
Wanneer er een accu, maakt niet uit wat voor een (geen LiPo, heb ik niet), aangesloten wordt om te laden gebeurt er dus niets.
Misschien niet de meest handige actie, maar met de multi-meter meet ik ook geen spanning op deze uitgang. Op een andere uitgang meet ik wel spanning.

Heeft iemand een idee waar ik naar kan kijken en of dit zelf op te lossen zou zijn?

Groet,
Mathieu

Er zijn meerdere mogelijke oorzaken. Wanneer je geen kennis van de elektronica hebt zal je zelf heel weinig kunnen doen.
Wat je wel kunt doen is een aantal controles.
Is de accu juist aangesloten, de + en de - juist?
Is de accu niet te ver leeg?
Is er misschien een draadje los?
Wanneer je voorzichtig bent kan je de lader open maken, stekker uit het stopcontact!
Controleer of er nergens een draadje los is. Kijk dan vooral naar de accu aansluitingen.
Is alles in orde en zie je niets wat er verkeerd uit ziet dan is de enige manier de lader ter reparatie aanbieden. Neem daarvoor contact op met de servicedienst. Het (Nederlandse) adres staat als het goed is achter in de gebruiksaanwijzing. Eventueel kan je via dit forum contact op nemen. Stuur dan een persoonlijk bericht naar forum lid "Corrien".

Goedemorgen,
Kennis van elektronica is er wel. Het ging mij er meer om of dit veel voorkomend was.
In ieder geval bedankt voor de reactie.

Daar heb ik zelf het antwoord op gevonden, inderdaad veel voorkomend als je niet leest :oops:.
De bewuste uitgang heeft dus een max capaciteit en alles daarboven doet hij gewoon niets.

Hij doet het dus gewoon, een zeer zwaar geval van :rtfm:. Op de tekst plaat onder de aansluitingen staat het dus gewoon.

20170418_222159.jpg

Back