Graupner Acro Fly

• Topicstarter Topicstarter William
  • Startdatum Startdatum
W

William

Guest
Ik heb laatst de Acro Fly van Graupner gekocht en ben er nu aan bezig.
Maar ik heb het minste idee hoe deze zal vliegen. Daarom vroeg ik mij af of er iemand ervaring had met de Acro Fly

Zelf weet ik niet hoe die vliegt, maar ik kan me herinneren dat in een FMT en een Aufwind een test heeft gestaan. Ik wil hem wel proberen op te zoeken...

De conclusie van de test -dat kan ik me nog herinneren- was dat het een prima zwever voor de iets-gevorderde vlieger was...nou weet ik niet of je al vliegervaring hebt, maar zorg anders even dat een ervaren electro-zweefvlieger de kist invliegt. Heb je al ervaring met rolroerkisten, dan mag het vliegen voor jou geen probleem zijn.

Op een duits forum kwam ik 2 testjes tegen:

http://www.osalo.com/prd--Graupner-Acro-Fly-Flugmodelle/testberichte

Graupner kisten vliegen over het algemeen vrij goed, ze zijn alleen naar mijn smaak wat aan de zware kant, maar dus wel erg degelijk!

Hans

Ik heb vandaag voor de eerste maal ermee gevlogen, die kist vloog perfect! Voldoet aan al mijn verwachtingen, hij is alleen nogal gevoelig aan windstoten, ik weet niet als dit bij alle zwevers zo is, het is mijn namelijk eerste zwever. Het is inderdaad een eerder zware kist, maar ik vindt het beter zo, hij is nu al redelijk gevoelig. Was hij wat lichter geweest was het nog erger. Conclusie: de Acro Fly is een echte aanrader!

Grtz William

Back