Graupner balancer vraag/probleem

ik heb een graupner lipo balancer plus en een himodel 2200mAh 2s 10C pakket. Ik rij hiermee in een mini-t met een brushless motortje (regelaar: 25A max)

Ik heb net een lipo pack leeggereden en wilde het opladen.
ik heb de bal.stekker en de gewone stroomstekker van de lipo aangesloten op de balanceerder en dan knipperen de ledjes "cell1 en 2" 3x kort, pauze, 3x kort enz. Volgens de handleiding van de balanceerder houd dat in dat de lipo uit balans is en je het eerst moet balanceren voor dat je het gaat laden.
Dit heb ik gedaan door de lipo aan te sluiten zoals hierboven beschreven, niet aan te sluiten op de lader en te zorgen dat de status led continu brandt. als ik dat doe dan brandt alleen de led van cel1 en de status led: zie foto:
311206007Small.jpg

als ik dan even wacht gaan alle lampjes uit, zonder een foutmelding van de status led. Als ik de lipo loshaal en weer opnieuw aansluit geeft hij wel de 3x knipper aan op 2 cellen...
Doe ik iets fout of hoort de balanceerder zo te reageren? Hij geeft aan dat de cellen uit balans zijn maar balanceert niet...
Het enige waar ik aan kan denken is dat de lipo leeg is (ik heb een afslag op 6 volt) en dat er simpelweg geen stroom te balanceren is...

Dit is de link naar de handleiding van de balanceerder:
http://www.graupner.de/fileadmin/downloadcenter/anleitungen/20060213134244_3064.pdf

Volgens mij zijn de cellen in balans en schakelt de balanceer unit uit. Je kunt beginnen met laden. Volgens mij kan je overigens ook laden as de cellen niet geheel in balans zijn, dit wordt tijdens het laden gecorrigeerd.

ik heb toch de lipo even opgeladen en gekeken wat er nu precies gebeurde. Bij het opladen bleef de hele tijd de led van cel1 branden, later begon het te knipperen en nog later ging het uit en ging de led van cel2 branden en zo switchte het op en neer...dus toch een goede balancer..na het opladen nog even gecontroleerd door aan te sluiten op de balancer en de lipo is helemaal in balans..

Back