graupner balancer

• Topicstarter Topicstarter pdspds
  • Startdatum Startdatum
Ik heb hier ook een tijdje mee lopen stoeien.. Ik had het op deze manier aangesloten maar dit werkt dus niet.

foto0209184.jpg

Nu dus opzoek gaan naar materiaal om zo'n laadkabel te maken... Wat een gedoe zeg al die kabeltjes, ben al 10 keer naar de shop geweest om alles werkend te krijgen :(

Ok dan is het nu heel simpel:

Dan neem je je accu en sluit de balanceerstekker aan op de balancer.
Daarna sluit je binnen de 12 seconden (!) de rode en zwarte draden van de accu door middel van een laadkabel aan op de rode en zwarte draad die aan de rechterkant van de balancer zitten.

.:D

Waarom binnen 12 seconden?

gr joost

Omdat dit in de handleiding staat:

Using the balancer for the first time
Connect your LiPo Balancer 6 plus between the
battery charger and the LiPo pack you wish to
charge.
As a general rule you should first connect the
battery to the balancer using the white multi-pin
connector, before connecting the high-current
connectors to the balancer within 12 seconds.
From this moment the device starts to balance
the voltage of the LiPo cells, even without being
connected to a charger.
To charge or discharge the battery, connect the
input cable matching your charger to your LiPo
battery charger; see picture below.
Charge

Beste mensen,
ik heb ook een balancer 6 en heb in plaats van de 4mm connectoren een deans connector gesoldeerd. In de plaats van de JST stekker een micro deans.

Nu wil het balanceren niet meer werken, hij herkent het aantal accucellen niet meer. Nu is het typische dat voor het solderen het balanceren wel werkte (toen gebruikte ik een Ikarus 2S1P 800mA lipo met nog de originele rode JST stekker).

Wat kan de oorzaak zijn dat dit niet meer werkt. Ligt het aan o.a. de weerstanden van de stekker(s) of zijn het de draden die te heet zijn geworden door solderen o.i.d.?

Bedankt!

Micro Deans zijn toch tweepolige stekkers? Een balancerconnector heeft als aantal polen het aantal cellen van het pakket plus 1.

Stekkers zijn gebruikelijk vrijwel weerstandloos en de warmte van solderen heeft geen invloed op het geleidingsvermogen. Er is iets anders aan de hand. Een foto van wat je hebt gedaan zou verhelderend werken.

Laatst bewerkt:
Aan de balancerstekker is niets veranderd.
Gaat om de laadkabels. JST verwisseld met micro deans en 4 mm "bullet" connectors met gewone deans connectors.

Enig idee over de oorzaak van het eerder beschreven probleem.

Ik heb tot nu toe allemaal dezelfde balans stekkertjes aan de accu gesoldeerd.
Omdat ik nog niet zoveel accu's heb vind ik dat tot nu toe veel makkelijker.

De robbe stekkertjes passen allemaal in contra dus zowel de 2s als de 5 stekkers passen zo in de balancer.

724a32349d8665e.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Back