Graupner Bell 47G Lipo probleem

Oké, dankuwel. Ik zal eerst 'geduldig' wachten op een antwoord van de verkoper. En dan zie ik wel als ik me een 'goeie' lipo lader moet aanschaffen :-)

Mhmm terugbrengen is idd de boodschap. Mss toevallig een fout exemplaar of zo? In de lader zit een balancer dus veel foutdoen kunt ge niet echt he.

Ik heb een 2de accu bijgekocht voor mijn Jet Ranger en heb er nooit problemen mee gehad. Ik durf soms toch een beetje langer te vliegen. Als hij niet van de grond komt dan stop ik ermee.

De laadtijd varieert soms, en de lipo's gaan nu toch al heel lang mee. Niets op aan te merken eigenlijk...

srry mischien een beetje off topic maar ik heb zelf een voltcraft B5 lader kun je dan gewoon een computer voeding gebruiken?
ik laat zelf nu thuis en op het veld altijd van een 54 ah pb accu.
maar die is jammer genoeg snel op en dan moet je weer laden :(
ik heb nog een pc voeding staan dus..
de voeding van een lader moet tog stabiel zijn zeggen ze?? is een computer voeding dat??

Een 54 Ah loodaccu die snel "op" is??? Wat voor accu's laad je daar dan wel niet mee en hoe vaak??

Als je loodaccu nog goed is, wat ik betwijfel, en je daar zulke hoge stromen aan onttrekt ga je het met een computervoeding niet redden.

Laatst bewerkt:
ja sorry een beetje overdreven wat ik zij van snel leeg.
je kunt er wel 2 weken mee doen maar dan moet je ook een dikke 3 dagen met een loodaccu ladertje die maar max 5 amp per uur laad :(:(:(:(
maar zon computer voeding die stroom bespaar ik mooi dus kan ik langer met de accu doen:):):):)
maar ik kijk wel even.
is een computer voeding eigenlijk hetzelvde als een stabiele voeding???

Ook hier klopt het nodige niet. Als je acculader maximaal 5 Ampere laadt moet je loodaccu zeker in 24 uur vol zijn. Je lader laadt dus met maximaal 5 Ampere. Dat is de eenheid van stroomsterkte. Niet met 5 Ampere uur, dat is de eenheid van capaciteit.

Een computervoeding is een gestabiliseerde voeding. Wees heel voorzichting met het werken aan en met een computervoedig. Je kunt heel gemakkelijk een ernstige elektrische schok oplopen. Zelfs met dodelijke afloop. Een kant-en-klare gestabiliseerde voeding is veel veiliger. Gebruik nooit een acculader voor loodaccu's als voeding. Deze is daarvoor niet geschikt.

die is niet gestabilizeerd een loodaccu lader.

dat over de loodaccu laders.
er staat op de lader dat hij max. 8.4 amp laad en minimaal 600 mah.
heel raar.

grtn wilbert

Beste,

ik had wat internetproblemen dus ik kon niet antwoorden. Ik mag vandaag mijn heli ophalen en dan hoor ik wel wat er verkeerd was. Ik laat het nog weten, misschien is het interessant voor de rest :-)

MVG

Back