Vandaag was het eindelijk zover.
Ik ging vanmiddag om half 1 naar mijn clubgenoot om aan de Carina te werken.
Toen ik daar eenmaal was hebben we werst met zn drieën staan kijken en hebben we zitten denken aan hoe we die dikke vette lijmklodders weg konden halen.
Na lang ideeën op te brengen kwamen we op een ander vraagstuk uit.
Dit ging over de schroefas voor in de toekomst.
Mocht de schroef er ooit af vallen dan moet er een nieuwe komen. 1 van de twee personen die mij hielp heeft ook deze boot en heeft een m4 schroefas. Daarvoor zijn schroeven prima te vinden net zoals de kardan koppelingen.
Toen we naar mijn as keken kwamen we erachter dat ik een m2 heb.
Dus besloten we op het lijstje van aankopen een schroefas m4 te plaatsen.
Nu dit geregeld is moest het dek er wel af dus gingen we eerst kijken of het met een mes te doen was. Maar nee, het enige wat er gebeurd is dat de romp naar de haaien gaat.
Dus hadden we bedacht of de oneffenheden weg te schuren. Dus eerst aan de zijkant de lijmklodders weg schuren. En verhip het dek laat ineens los. Dus zijn we maar zi doorgegaan.
Wat bleek nou de beste man die dit gebouwd heeft, heeft alleen lijm tegen de zijkant gesmeerd en op een paar plekken tussen de naden.
Dus wij natuurlijk blij, helaas was er wel een randje van de romp beschadigd, maar dit was snel geregeld met een paar strookjes polystireen. Daarna hebben we met de schroefas zitten prutsen want deze was gewoon helemaal vol gestouwd met 2 componentenlijm. Maar ook dit was prima te doen het brak zo los.
Nu ben ik weet thuis met de opbouw deze ga ik netjes schuren plamuren en in de grondverf zetten. Dan ga ik ook nog de benodigdheden kopen om dit alles te laten varen.
Een motor heb ik inmiddels al die kreeg ik van deze 2 helpers.
Ik ga vanavond nog kijken wat ik kan bestellen.
Ik ga waarschijnlijk varen op lipo due ga ik bij hobbyking kopen net zoals een vaartegekaar voor kaar 8 euro geloof ik dat is dus beter dan dat dure spul in mijn Nederland.
Dan moet ik nog een schroefas, koppeling en een schroef hebben dit haal ik bij een andere kennis.
Dan als laatste moet er nog een Servo komen dit heb ik gedaan op aanraden van een clubgenoot hij vaart met de Carina op een micro Servo.
Dit was even de update van vandaag, ik laat het weten als ik weer verder ben gekomen en wat het geworden is.
Mvg wolter graaf