Graupner Carina rebuilt (2)

Hallo
Met de eerste bouw van de Graupner Carina (vorig jaar) heb ik via Ebay nog een half aangevangen set gekocht.

Eerst alles losgemaakt, de lijm die gebruikt was voldeed niet en de weinige onderdelen die gedaan waren zaten scheef.

IMG_5357.JPG

De eerste delen weer opnieuw verlijmd.
IMG_5358.JPG

IMG_5359.JPG

IMG_5362.JPG

IMG_5373.JPG

In tegenstelling tot de eerste , ontbreken er een aantal delen.
Die zal ik tzt los zelf maken.

Uiteindelijk zal dit model niet blank gebeitst en gelakt worden zoals de eerste:
65897625-AB84-463A-B1AB-EEE55D748B95.jpg

Maar voornamelijk wit worden met wat striping.

Hoi Marc
Ja klopt. Ik vind het een leuk model om te bouwen !
Deze wordt wel wat gemoderniseerd qua styling.
IMG_5374.JPG

Kleurstelling zal wel als het origineel worden.

IMG_5393.JPG

Raamframe aan de voorkant, dit wordt weer een 1-vlaks voorruit.
IMG_5394.JPG

Het salondak wordt weer licht gebogen.
Met een rechte stijl en een strookje balsa erop is het makkelijk om een gebogen vorm te schuren.

IMG_5605.JPG

Servo steun op maat gemaakt
IMG_5607.JPG

Opbouw met de romp verlijmd met 2k epoxy lijm
IMG_5608.JPG

Windscherm frame opgebouwd
IMG_5612.JPG

Accu vak gemaakt
IMG_5611.JPG

Begint alweer wat model in te komen [emoji16]

De binnenkant met primer en lak gespoten ( spuitbus ) zodat het wat meer een geheel lijkt en het hout afgedekt is tegen vocht.
IMG_5648.JPG

De buitenzijde met 2k epoxy fine filler overgetrokken zodat de poriën van het hout sluiten en oneffenheden weggewerkt worden.
IMG_5649.JPG

IMG_5745.JPG

Na het schuren van de plamuur nog een paar tekortkomingen bijgeplamuurd.
Binnenkant dicht geplakt zodat er binnenkort 2k epoxy primer gespoten kan worden

Hoi Niels. Ja klopt was mijn eerste werkgever in de jachtbouw.
Heb er 10 jaar gewerkt en veel modellen voorbij zien komen in de nieuwe kleur stelling en logo.
Ik vond t modelletje wel bij een oude 750 OK passen.
Daarvandaan [emoji16]

Mijn ouders hebben een 850 die in die tijd op de werf optisch is opgewaardeerd, vandaar.
Lees, boegschroef erin en nieuw in de verf. (Was oorspronkelijk met de dikke donkergroene band en creme daken.)

Ja ik ook wel [emoji16] komende week schuren en kleine onvolkomenheden bijplamuren.
Dan weer terug naar de spuiterij voor een mooie 2k poly-urethane topcoat in een wit tintje !

Back