Graupner Datsun FairLady

Hallo allemaal,

Ik heb een (bijna) complete en en goede staat zijnde Datsun FairLady overgenomen. (alles spelingsvrij :P )

Het enige wat ik mis is de kap.
het enige wat niet mooi meer is is de servobak deksel scheurtjes).

Heeft er iemand een kap of een tip waar ik de kap kan krijgen ?bruileenfoto van de FairLady

fairlady21.jpg

Groetjes,

John

Hallo daar.

Het probleem met de kap is bekend. De Graupner Fairlady is een echte klassieker waarbij je graag een echte Fairlady kap wil hebben.

Ik kan je wel 1 tip geven: de firma Kamtec in Engeland is op dit moment enorm aan het boosten en produceert de ene na de andere nieuwe kap en/of repro. Ze hebben reeds een lijn Tamiya en Kyosho repro kappen opgezet, kijk maar eens op www. kamtec.co.uk. Als ik me goed kan herinneren is de Fairlady eigenlijk ook "gewoon" een Kyosho....

Dussssss... wie niet waagt blijft maagd.. ofwel.. drop een email en wie weet hebben ze de kap al in overweging genomen.

vr gr Bart

hai Bart,

Dank je voor de tip :D:D

Ik heb ze gemaild voor een kap, hopende dat ze iets kunnen doen... :)

Gelijk heb ik een andere vraag:

Er zit geen orignele brandstoftank meer bij, iemand een idee welke dat is, en of deze nog verkrijgbaar is ?

John

mmm.. dat is een lastige... ik kan me herinneren van vroegere plaatjes dat het een plastic tankje was met een metalen schroefdop.
Wellicht dat zoeken op internet naar "vintage" sites werkt. En daarna, zeker als je het onderdeelnummer hebt, jagen op Ebay.
Tip bij ebay: veel mensen zetten spullen alleen nationaal te koop, dus as je vanuit NL zoekt, krijg je net alles, ook al klik je wereldwijd aan. Daarom de grootste markten regelrecht benaderen door de extensie te veranderen (ebay.de is duitsland, ebay.co.uk is engeland, ebay.it is italie etc)
In Japan zitten wel wat gekken die overstock van producenten als Tamiya en Kyosho verkopen. Zo nu en dan komt er leuk spul voorbij.

succes, Bart

... ik tiepte even "fairlady" in op ebay duitsland..

97_1.JPG

mn geheugen laat me nog niet in de steek

Ik heb die gezien, en is al verkocht...

Het 25 jaar oude OS Max .21 hart van de wagen heeft na een schoonmaakbeurd weer gelopen. En is nog helemaal top :D:D

Ik heb met iemand uit Engeland gesproken voor een kap, ik hoop dat dat gaat lukken :D

Ik zal later een paar foto's maken van het framewerk ( glimt weer :D )

John

Updatje:

Ik heb de wagen een beetje gepoetst gepolijst) en alles glimt als een spiegel 8)

De motor weer gangbaar gemaakt. deze zat vol met olie.
de 1 klap was genoeg om de motor te laten draaien :D

Ik heb een kap gevonden op Ebay... voor maar 1 Euro :lol: :lol: :lol:

Kijk eens op deze foto hoe hij was... :shock:

tedDz9BjD9w.jpg

Hier een paar foto's van hoe hij er nu bij staat.

fl1.jpg

fl2.jpg

fl3.jpg

John

Heel erg leuke auto, ben stiekem ook vintage fan....
stop wel even iets in je carb waar de luchfilter op moet. Zou zonde zijn als daar iets per ongeluk in komt...kurkje of zoiets. Ben erg benieuwd hoe de kap eruit ziet en hoe de auto rijdt...succes ermee

de kap is voor zover ik zie geen beauty, maar het is een kap...

65_1.JPG

maar goed, voor 1 euri, moet je ook niet alles willen toch... :D

en de carb is normaal wel verzorgt... ;)

John

Zolang de vorm er nog inzit, kun je er zelf een beauty van maken, toch? ;)

Update

Ik heb nu na een aantal maanden (geklooi met DHL) de kap binnen gekregen.

Hij is in redelijke staat, maar heeft wel een nwe paintjob nodig.
Maar goed, het heeft me weer 21 Euro ( 1 euro voor de kap, 20 voor verzenden) gekost, maar ja, dan heb je ook weer wat :lol:

Hier de kap naast me nwe HPI MT2.... wat een verschil heh :D:D

kappen.jpg

wow,

het heeft best lang geduurt maar ja het is een oude wagen he ;)

maar welke schaal is die Fairlady?

maar het is nog een beste kap voor zoon oud beesje

mzzl sander 8)

Ze zijn 1:8

Ze lijkt groter, maar dat komt mede dat de kap over de wielen vallen, en dat is bij een MT2 niet zo....

Maar het blijft een leuk gezicht :D

Hai Paul,

Die link kon ik al...
er staat ook een post van mij daarzo..:D

iig wel tof dat je het poste....toppie :D

John

kap

Hallo daar.

Het probleem met de kap is bekend. De Graupner Fairlady is een echte klassieker waarbij je graag een echte Fairlady kap wil hebben.

Ik kan je wel 1 tip geven: de firma Kamtec in Engeland is op dit moment enorm aan het boosten en produceert de ene na de andere nieuwe kap en/of repro. Ze hebben reeds een lijn Tamiya en Kyosho repro kappen opgezet, kijk maar eens op www. kamtec.co.uk. Als ik me goed kan herinneren is de Fairlady eigenlijk ook "gewoon" een Kyosho....

Dussssss... wie niet waagt blijft maagd.. ofwel.. drop een email en wie weet hebben ze de kap al in overweging genomen.

vr gr Bart

kijk op Marktplaats staat er 1 te koop voor 80,- volledige auto.
gr,
Dylan

Back