graupner ec 135 afstellen

• Topicstarter Topicstarter andr387
  • Startdatum Startdatum
A

andr387

Guest
hoi allemaal ik ben nog best wel nieuw hier en heb een vraagje miss wel een hele simpele maar ik heb 2 weken terug mijn eerste heli gekocht, een graupner ec 135. Verkoper vertelde me dat ie erg stabiel vliegt en dat klopt ook wel toen hij een showmodel demonstreerde ion de winkel. maar toen ik die van mij uit de doos haalde en wilde gaan opstijgen schoot ie naar voren. zelfs als ik dat trim knopje helemaal naar achteren zet moet ik nog bij sturen. Hoort dat en zo niet wat kan ik er aan doen? Er stond ook op de doos dat ze er in de fabriek mee hebben gevlogfen om m te testen dus het lijkt mij dat het niet hoort, hoop dat jullie me kunnen helpen want ik vind het egt een leuke hobby

groetjes andre

he andre, het kan zijn dat je windje mee had en je heli daarom naar voren schoot, dit gaat niet op als het windstil is.
de instellingen in je zender kunnen ook niet afgestemd zijn op je heli. (mix programma)
als je de heli laat draaien zonder pitch dan moet je blad volledig horizontaal draaien.
zie je dat hij schuin naar voren staat (wat in dit geval goed zou kunnen) moet je dit mechanisch aanpassen (kogellinkstang)
ik neem aan dat je eerder heli gevlogen hebt, succes ermee.
gr Arno

Zou deze moeten zijn:

Graupner-Micro-EC-135-Heli.jpg

hoi, bedankt allemaal sorry dat ik wat laat reageer maar heb een paar dagen geen internet gehad. maar in ieder geal is mijn probleem nu opgelost alleen nog een beetje fijn sfatellen en een nieuwe rotorshaft want die is een beetke krom naar een overmoedige vlucht

Back