Graupner Ergo 30

• Topicstarter Topicstarter Brooklands
  • Startdatum Startdatum
B

Brooklands

Guest
Hoi iedereen!

Ik lees hier al een tijdje mee, heb lang rc autos gereden maar nu tijd voor iets anders.
Ik sta op het punt een Graupner Ergo 30 te kopen. Deze is jullie waarschijnlijk bekend en bij mijn weten een "oud" model wat niet meer gemaakt wordt?
Toen ik 11 jaar geleden begon met rc auto's wist ik dat die heli bestond maar die was me toen iets te duur en het is achteraf niet meer in me opgekomen een heli te kopen. Nu kan ik deze heli kopen, gloednieuw in de doos, nooit gemonteerd.

Ik heb absoluut geen ervaring met heli vliegen maar daar kan aan gewerkt worden. Ik ga alvast, als ik de heli aanschaf eerst op sim oefenen tussen het monteren door.

Wat me vooral bezighoud is ga ik nog aan wisselstuken kunnen komen voor deze heli?

Groeten,
Cédric

Hoi,

De Ergo 30 is inderdaad een redelijk oud model,
waarom overweeg je niet om een recenter en vooral moderner toestel aan te schaffen, zoals daar zijn bvb een trex of raptor.

Daarnaast zou ik persoonlijk zeker beginnen met een 50'er en niet met een 30'er.

Het is toch belangrijk, zeker als je begint, dat je vlot wisselstukken kan kopen en dat die dan ook liefst niet al te duur zijn. Bij de webshops die mij bekend zijn (4RC, Fast-Lad, Quickuk), kan je nergens stukken kopen voor de Ergo 30.

Een sim is alvast aan te raden en eigenlijk onmisbaar !

Just my 2 cents..

Succes ermee !

Ik ben geen heli piloot maar ik sluit me wel aan bij dieters opmerking.
Het is begrijpelijk dat je na 11 jaar besluit toch die heli wilt kopen.
Echter is er in die 11 jaar een hoop vooruitgang gekomen in de r/c wereld.
Ik kan je geen specifieke heli aanraden wegens het eerder genoemde feit, maar ik zou een mooi toestel aanschaffen op basis van leverbaarheid van de onderdelen, maar ook op basis van gebruikers- en/of beginnersvriendelijkheid.

Mvg, Alex