Graupner Eurofighter

Burp

Forum veteraan
Heren,

Vandaag een Eurofighter van graupner op de kop getikt. Nu is dit mijn eerste EDF en daar ben ik nog niet helemaal in thuis. Al even flink gezocht en gemerkt dat deze standaard niet echt heel snel vliegt. Nu ga ik hem eerst wel even bouwen en hopenlijk volgende week even vliegen maar ik denk dat ik er snel een andere setup in wil hebben. Mijn funjet vloog ik ook op een veel snellere setup dan standaard en is net even wat leuker.

Er zit een 65mm fan in en nu ben ik benieuwd of er al beproefde upgrades geplaatst zijn door jullie. Op het web kon ik eigenlijk geen 65mm fans vinden, wel groter of kleiner. Moet ik dan zoeken naar een andere maat?

Alvast bedankt voor de info, ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen. Alle tips zijn welkom.

Ik kon overigens nog geen topic over het toestel vinden hier.

Martin

Past die fan (en motor) dan 1:1 in de Eurofighter?

Hoe zit het precies met de maten, hoe wordt er gemeten? Diameter fan of de bladen?

Ik heb de eurofichter van graupner gevlogen en helaas heb ik geen goed nieuws
echt lekker vliegt i niet
Het leek net of alles wat je deed eerst traag opgan moest komen wat stuuren betreft om daarna meteen om te slaan naar wild doorslaan
Ook waren de servo,s in het model van zeer slechte kwalitijd
2 van de servo,s waren al stuk voordat i een meter gevlogen had
maar vermogen had i wel genoeg

We hebben vandaag toevalig de junit die in mijn eurofichter zat getest in de kleinere
J S F dat was wel laggen
na 2 minuten brak er een vleugol vinaal uit de romp vandaan en kwam i tolend naar beneden
maar daartegenover stond dat de J S F met die junit op 3/4 vermogen al loodrecht de lucht in ging

Ach, de prijs was goed genoeg om hem aan te schaffen en lekker te proberen. Servo's kunnen eventueel wel worden vervangen. Ik zal hem deze week even klaar maken en wellicht vrijdag even op het veld vliegen. anders morgen even mee naar de club maar dat gaat weer ten koste van de tijd van de Spitfire :)

Dit is ook een van de betere:
HET-RC 6904 EDF Unit

Weet niet hoe die gemeten is maar ik denk dat je zoiets er wel inkrijgt evt met wat vijl werk.
Maar anders probeer je eerst een snellere motor.

Evt het kistje versterken en betere servo,s als ik het zo lees.

die junit zit er al in
dat is gewoon een standaart junit
er zijn wel betere junits te krijgen maar ik weet niet waar
dat ben ik zelf ook nog aan het uitzoeken
er zijn namelijk speciale junit met vanblad,s van carbon die veel meer toeren kunnen hebben

Back