graupner extra 300 electro

• Topicstarter Topicstarter asw15@easystar
  • Startdatum Startdatum
A

asw15@easystar

Guest
49Beste collega grondpiloten, na lang wikken en wegen heb ik besloten dat mijn volgende toestel een graupner extra 300 electro wordt.

otw deze: https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9565

Nu heeft mijn plaatsenlijke rc-boer behalve het vliegtuig voor 149 eu, wat ik overigens niet duur vind, er ook een complete (aanbevolen setup voor liggen:

Elektroantrieb und Zubehör
1 COMPACT 540 12V Best.-Nr. 7720 (motor) +/- 100eu
1 Drehzahlregler GENIUS 70 A Best.-Nr. 2897 (regelaar) +/- 150eu
1.LiPo-Akku-Pack Best. 4S -Nr. 7650.4
1 GRAUPNER G-SONIC Best.-Nr. 1318.30.20 (prop?) +/-25 eu
1.Luftschraubenkupplung Best.-Nr. 6053.50
oder
1 Spinner Best.-Nr.- 1385.60
1 Klett-Kabelbinder Best.-Nr. 1587

Dus alleen voor de motor, regelaar, en prop zou ik dan al 275 eu op stap zijn.
Dit is echter niet mijn bedoeling, en heb eens wat zitten uitzoeken en een naar mijn mening vergelijkbare (budget) setup.

Ik ben uitgekomen op:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 35-48 1100Kv $35.20_

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller $54.54

en dan nog wat verschillende propellers om me te experimenteren.
(accu`s, ontvanger, servos neem ik in verhaal even niet mee)
En nu ben ik erg nieuwsgierig naar de (ongetwijfeld diverse) meningen over deze alternatieve setup!

Laatst bewerkt door een moderator:
Moet een stuk goedkoper kunnen met behoud van kwaliteit

Motor: Hyperion Z40xx
Air Craft Data Sheet - HYPERION Z40 Series Outrunner Motors
ben je voor ca 75 euro klaar
goedkoper kan ook, maar ik zou voor die paar tientjes meer gaan voor een motor waarin na 20 vluchten de lagers nog op z'n plek zitten

Regelaar zou ik een bullet-proof regelaar van HobbyCity kiezen; pakweg 4 tientjes - perfect spul

Lipo: HobbyCity 5-6S van 4000 tot 5000 mah; genoeg te vinden voor ca 75 euro

Ik heb zelf ook een Extra (ander merk - even groot) gehad; Sietse heeft deze nu te koop staan op het forum, incl. lipo's e.d. - iets voor jou?

p.s. ik denk dat de motor die jij kiest wel een stukje te licht is!

Moet een stuk goedkoper kunnen met behoud van kwaliteit

Motor: Hyperion Z40xx
Air Craft Data Sheet - HYPERION Z40 Series Outrunner Motors
ben je voor ca 75 euro klaar
goedkoper kan ook, maar ik zou voor die paar tientjes meer gaan voor een motor waarin na 20 vluchten de lagers nog op z'n plek zitten

Regelaar zou ik een bullet-proof regelaar van HobbyCity kiezen; pakweg 4 tientjes - perfect spul

Lipo: HobbyCity 5-6S van 4000 tot 5000 mah; genoeg te vinden voor ca 75 euro

Ik heb zelf ook een Extra (ander merk - even groot) gehad; Sietse heeft deze nu te koop staan op het forum, incl. lipo's e.d. - iets voor jou?

p.s. ik denk dat de motor die jij kiest wel een stukje te licht is!

Okee heb zelf ook al door dat wat ik van plan was niet echt ''je van het'' was, maar de door jou voorgestelde setup lijkt me wel wat.

Echter bij de link komen verschillende motoren naar voren. Zou je kunnen specificren welke motor je precies bedoeld?

MVG Ferdi

Te koop?,Oja welke dan?

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

mooi kistje; erg degelijk gebouwd met mooie folie
wel voor brandstof oorspronkelijk bedoeld, dus wat steviger / zwaarder dan de Graupner die jij op het oog hebt

aan de andere kant zat ik met deze kist (met een 5S 4800 mah) op iets van 2,6 kg dus echt veel zwaarder dan wat Graupner opgeeft voor die kist die jij op het oog hebt is dat nou ook weer niet (span is wel kleiner, zou je even vleugeloppervlak moeten vergelijken)

voor de motorkeuze bij de Hyperions zou ik willen weten wat die Graupner leeg weegt, maar ik denk dat je met beide typen uit het linkje meer dan prima uit de voeten kan; het totaalgewicht en het aantal cellen dat je gaat vliegen zal de doorslag geven (en natuurlijk ook de prestaties die je wilt)
het verbaast mij dat Graupner zo'n soort kist op 4S adviseert, maar misschien is ie wel heel licht gebouwd...

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

mooi kistje; erg degelijk gebouwd met mooie folie
wel voor brandstof oorspronkelijk bedoeld, dus wat steviger / zwaarder dan de Graupner die jij op het oog hebt

aan de andere kant zat ik met deze kist (met een 5S 4800 mah) op iets van 2,6 kg dus echt veel zwaarder dan wat Graupner opgeeft voor die kist die jij op het oog hebt is dat nou ook weer niet (span is wel kleiner, zou je even vleugeloppervlak moeten vergelijken)

voor de motorkeuze bij de Hyperions zou ik willen weten wat die Graupner leeg weegt, maar ik denk dat je met beide typen uit het linkje meer dan prima uit de voeten kan; het totaalgewicht en het aantal cellen dat je gaat vliegen zal de doorslag geven (en natuurlijk ook de prestaties die je wilt)
het verbaast mij dat Graupner zo'n soort kist op 4S adviseert, maar misschien is ie wel heel licht gebouwd...

Hallo, ik ben er al desmate verlieft op dat ik hem volgende week ga halen.... mwwwwaajaaaa OK

Goed Mischien ga ik er direct een raket van maken, mischien doew ik het eerst met een budgetsetup en daarna een raketsetup!

Maar gelieve mensen die hem vliegen of vlogen graag reactie betreft de motorisering!!!

MVG Ferdinand

Even een schot voor de boeg; beetje afhankelijk van het leeggewicht van die kist:

motor: Z4020-14
prop: 15x8 (past dit, of heb je dan een grasmaaier?)
accu: 5S / vanaf 3300 mah
regelaar: 60 amp, budget

ik raad je af eerst voor een 4S-"cruise-setup" te gaan, om vervolgens later de zaak te upgraden; dan zit je straks met allemaal overbodige spullen; zelf vlieg ik al mijn kistjes met de zelfde 2S, 3S en 5S pakketten
voorbeeld: ik heb 1800 mah pakketjes in 2S en 3S; de single 2S zit in een Mustang parkflyer, maar als 2S2P (dus 3600 mah!) in m'n Easystar
de 3S zit in o.a. m'n Gemini en Huckebein en straks als 3S2P in m'n Twister

ik heb een groot 5S-pakket voor m'n Calmato, maar zou theoretisch met 4 losse 1800 mah pakketjes in 2+3S2P configuratie een extra 5S pakket kunnen hebben...

gekocht:graupner extra 300 electro!

Dus gekocht, vrijdag ga ik hem ophalen, betreft setup ben ik er nog niet helemaal uit.

Echter de regelaar en motor gaan daar waarschijnlijk niet gekocht worden.

Even een schot voor de boeg; beetje afhankelijk van het leeggewicht van die kist:

motor: Z4020-14
prop: 15x8 (past dit, of heb je dan een grasmaaier?)
accu: 5S / vanaf 3300 mah
regelaar: 60 amp, budget

ik raad je af eerst voor een 4S-"cruise-setup" te gaan, om vervolgens later de zaak te upgraden; dan zit je straks met allemaal overbodige spullen; zelf vlieg ik al mijn kistjes met de zelfde 2S, 3S en 5S pakketten
voorbeeld: ik heb 1800 mah pakketjes in 2S en 3S; de single 2S zit in een Mustang parkflyer, maar als 2S2P (dus 3600 mah!) in m'n Easystar
de 3S zit in o.a. m'n Gemini en Huckebein en straks als 3S2P in m'n Twister

ik heb een groot 5S-pakket voor m'n Calmato, maar zou theoretisch met 4 losse 1800 mah pakketjes in 2+3S2P configuratie een extra 5S pakket kunnen hebben...

@ZamBeZi die 15*8 prop gaat geen probleem worden, waar kun je die Z4020-14 motor kopen?

Wie :google: goed gebruiken kan is klaar in voordeel
bron: Johan Plotterwelt

gewoon een keertje intikken op google anders..
Mag het uit Amerika zijn?
Dan is dit een goede site en een redelijke prijs, want er zit ook een gepaste regelaar bij..

Groeten
Jan

Wie :google: goed gebruiken kan is klaar in voordeel
bron: Johan Plotterwelt

gewoon een keertje intikken op google anders..
Mag het uit Amerika zijn?
Dan is dit een goede site en een redelijke prijs, want er zit ook een gepaste regelaar bij..

Groeten
Jan

Liever in nl of belgie, ik nl geen creditcard.

Ahzo, wist ik niet..
Kga is ff zoeke naar nederlandse of belgische sites..

Groeten
Jan

Of RCTechnics, die hebben ook Hyperion..

Hebben die nog motoren dan van Hyperion? ik miste ze laatst op de site...

Ik koop altijd graag m'n spulletjes bij Aircraft-world; als je niet te veel tegelijk besteld loop je daar niet zo'n risico qua customs.

Vandaag trouwens m'n Hyperion Z3013-16 voor het eerst laten draaien; schitterend stukje techniek dat erg mooi loopt - toch wel een verschil met de Turnigy (met respect, want die kostte de helft). Verbruik met een 11x5,5 APC-E: 20 ampere.
Deze motor komt trouwens bij B-P-P.com vandaan, maar die shop zou ik niet aanraden; ik heb er 10 weken op zitten wachten.

link
Ik bestel zelf ook meestal rechtstreeks, of bij die EU dealer lijkt me nu ook wel interessant, maar dan moet je wel visa en/of paypal hebben..

xtra 300 al thuis

beste fora-people

Ik heb mijn 300 eindenlijk thuis, en ben er al mee aan het bouwen.
Nu heb ik een paar fotos die ik graag wil plaatsen.
Nu ben ik maar een simpele grondpiloot, heeft iemand hier een tip of oplossing voor: het lukt mij nu niet om mijn fotos te plaatsen.

MVG Ferdi

uploaden-van-fotos-naar-het-forum-voor-alle-leden
Even het filmpje uit de eerste post bekijken, Robert legt het daarin allemaal mooi uit. ;)

EDIT : hier de rechtstreekse link naar het filmpje => [URL="
- uploaden van foto's[/URL]

Grts

niels

THX

full

mvg ferdi

servo's en ncm of kg/cm.

Kan qua ik de roltoeren toe met 3kg/cm servo's?:confused:

En de rest, kan ik die daar ook mee aansturen, of heb ik echt (veel) zwaardere servo's nodig? :confused:

Met mijn boerenverstand dacht ik dat de rolroeren wel zouden gaan, het hoogteroer een twijfelgeval, en het richtingsroer+staartwiel heeft echt meer nodig.

Heel graag jullie mening!

Met vriendenlijke groeten
Ferdi

Back