hey Dries, goed om van je te horen.
ik heb je bouwverslag van je rasant gelezen en gevolg, mooi werk !
ik heb deze ochtend zitten zoeken over side thrust en de motor domping, ik snap waarom motor domping wordt toegepast, maar ik snap niet waar dat side thrust nou voor dien... ?!?!?!
maar goed, wat heb ik gevonden :
However the manufacturing process does not allow us to set the up/down thrust exactly, and this could be as much as +/- 1 or 2 degrees from the wing incidence
To give the correct sidethrust, and still have the spinner centred on the nose of the fuselage, the motor needs to be offset from the centreline by approx. 6mm
Engine Thrustline:
UPthrust should initially be set at 0.5 - 0.75° degrees and right thrust 3 - 3.5 degrees, depending on the power system and propeller used. Of course, final settings can be finetuned to your liking after the first few flights, and will ultimately depend on your motor/propeller set up.
nu is de vraag, moet ik de side thrust verwerken in mijn motor shot wat ik heb gemaakt, of kan het ook worden afgesteld met ringen achter de motor mount ? ik heb een bouwverslag gezien waar ze ringen achter de motormount hebben gedaan om de motor te dompelen namelijk, nu was dit wel een heel ander vliegtuig en een hele ander constructie die ik wil gaan toe passen.
of dat ik wat materiaal egaal moet verspanen van het shot, volgens hier : http://www.dmac1.org/text/ident/tips/tipsthrustangles.html
voor zo ver, bedankt !
ik heb je bouwverslag van je rasant gelezen en gevolg, mooi werk !
ik heb deze ochtend zitten zoeken over side thrust en de motor domping, ik snap waarom motor domping wordt toegepast, maar ik snap niet waar dat side thrust nou voor dien... ?!?!?!
maar goed, wat heb ik gevonden :
However the manufacturing process does not allow us to set the up/down thrust exactly, and this could be as much as +/- 1 or 2 degrees from the wing incidence
To give the correct sidethrust, and still have the spinner centred on the nose of the fuselage, the motor needs to be offset from the centreline by approx. 6mm
Engine Thrustline:
UPthrust should initially be set at 0.5 - 0.75° degrees and right thrust 3 - 3.5 degrees, depending on the power system and propeller used. Of course, final settings can be finetuned to your liking after the first few flights, and will ultimately depend on your motor/propeller set up.
nu is de vraag, moet ik de side thrust verwerken in mijn motor shot wat ik heb gemaakt, of kan het ook worden afgesteld met ringen achter de motor mount ? ik heb een bouwverslag gezien waar ze ringen achter de motormount hebben gedaan om de motor te dompelen namelijk, nu was dit wel een heel ander vliegtuig en een hele ander constructie die ik wil gaan toe passen.
of dat ik wat materiaal egaal moet verspanen van het shot, volgens hier : http://www.dmac1.org/text/ident/tips/tipsthrustangles.html
voor zo ver, bedankt !