Graupner Floride

Op de beurs in Dortmund heb ik 1 van de weinige Floride's van Graupner mogen bemachtigen....

normal_1%7E5.jpg

normal_2%7E4.jpg

normal_3%7E4.jpg

De uiteindelijke beursprijs...82 euro ( Bij Wiggerich Modellbau was hij 71 euro, maar die neemt er maar 2 per dag mee naar de beurs, en dus zijn ze zo weg !)

Vraagje....Graupner stelt voor 5 servo's van het type DS-281 te gebruiken, maar deze kleine krachtpatsertjes zij digitaal en dus een beetje aan de dure kant :cry: 43 euro ( ook slecht verkrijgbaar )

DS-281...
Technische Daten
Betriebsspannung 4,8 ... 6 V
Leerlaufstromaufnahme ca. 14 mA
Stromaufnahme max. ca. 285 mA
Stellmoment ca. 9 Ncm(0,9 kg/cm)
Haltekraft ca. > 50 Ncm
Drehbereich ca. 2 x 45°
Stellzeit ca. 0,16 s/40°
Abmessungen ca. 22 x 21 x 11 mm
Gewicht ca. 9 g.

Kan ik niet gewoon 5 stuks HS-81 gebruiken ? Deze zijn beter betaalbaar, en kunnen ook wel wat hebben...toch ?

Hitec HS 81
Stellkraft in Ncm 4,8 / 6,0 V: 26 / 30
Speed 60° 4,8 / 6,0 V: 0,12 / 0,10,
Maße: 29x12x29mm
Gewicht: 16 g
empfohlenes Einsatzgebiet: Segler & E-Segler bis 2.500 mm Spw.
prijs : € 15.90 Beurs -> € 13,50

gr Gert

Ik heb op een duits forum gelezen dat je bij z'n kleine broertje, de Micro Showflyer, met name niet moet bezuiningen op servo's voor de ailerons. De bedoeling is dat hier kleine servotjes worden gebruikt, maar deze hebben met die grote roeren nogal wat te verduren. Elders op dit forum wordt voor de Showflyer Waypoint's 068-BB geadviseerd.

Ik ga morgen in Dortmund kijken voor de Showflyer.

Hallo,

Ik had zelf dit model ook gezien , en het spreekt me wel aan.
Het wordt op ebay aangeboden. (84 euri plus verzendkosten)

Wat de servo's betreft, volgens mij zijn de hitec servo's veel groter en sterker dan de aanbevolen servo's, de graupner servo's hebben een stelkracht van 0.9 kg , en de hitecs 2.6 kg.

Wat had je als motor bedacht?
Graupner adviseerd een compact 480, waarmee hoveren mogelijk zou zijn.

Grtz, Peter

Ik heb vandaag de Micro Showflyer gekocht op de beurs en er gelijk een paar sterke Hi-Tecs HS-85BB (3 kg) bijgehaald

Houd er rekening mee dat het hoogteroer met 2 servo's aangestuurd wordt bij de MSF; dat zal bij de Floride dan ook wel het geval zijn

Qua motor weet ik het nog niet; ik heb de sterkste Roxxy liggen voor m'n Minimag, maar die is natuurlijk zo overgezet en anders kijk ik voor een Typhoon 15-10 ofzo
Die laatste motor kost nu bij Quartel 5 tientjes, b.t.w.

Back