Graupner Funky Chicken...

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Na 5 maanden niet meer gevlogen te hebben, wil ik de draad weer oppakken.
Zoals het topic al verklapt, is mijn keus gevallen op de Funky Chicken.
*Ik wilde voor de herstart 'n niet te snel vliegende kist, na de feeling weer terug gevonden te hebben....kan ik weer gaan Zoeeeeefen.
6253gr.jpg

Heeft iemand nogn goed tip voor het 'assembleren' van dit gevogelte?

Ben erg beniewd naar het vlieggedrag, maar dat zal iets voor over 2 weken zijn.... (druk druk druk).

Alvast bedankt,

Mark

Zoals gebruikelijk met dit soort kistjes - sterker motoriseren. De Speed 400 optie is leuk voor het rond scharrelen, maar echt veilig vind ik het niet. Weet ik van een Kipje van een clubgenoot.

Verder erg leuk ding om te zien en vliegt ook prima..... :lol:

Eelco zei:
Zoals gebruikelijk met dit soort kistjes - sterker motoriseren. De Speed 400 optie is leuk voor het rond scharrelen, maar echt veilig vind ik het niet. Weet ik van een Kipje van een clubgenoot.

Verder erg leuk ding om te zien en vliegt ook prima..... :lol:

Eelco,

Jij zou adviseren er 'n speed 480 in te hangen?

Groetjes Mark

Als je op 7 cellen wilt blijven is de Jamara 480 HS een leuk geprijsde vervanger.

Gaat wel gelijk richting de 14 a 15 amp, regelaar moet dit aankunnen, en motorloopduur wordt dus wat korter.

Niek zei:
Als je op 7 cellen wilt blijven is de Jamara 480 HS een leuk geprijsde vervanger.

Gaat wel gelijk richting de 14 a 15 amp, regelaar moet dit aankunnen, en motorloopduur wordt dus wat korter.

Hoi Niek,

Ik ga met dezelfde configuratie vliegen als mijn Speedster 400.
Speed 400 6v. Schulze 18be 7x600AE cellen.
(Afhankelijk van de vliegbaarheid van dit toestel is misschien 'n door jouw genoemde 480 wel n optie)

Graupner adviseert 7x1000mAh cellen te gebruiken, zou mijn gestelde configuratie in orde zijn? (Prop, gunther)

Groetjes Mark

Ben het met Niek eens. Het kipje is nogal een fors ding voor een speed 400 met een Günther. De Günther is wellicht een betere optie voor kleine vlotte modellen. De 6x3 van Graupner heeft iets meer trekkracht en kun je proberen.

Anders misschien een kleine vertraagde speed400 en ........sorry, wil je niet op kosten jagen....... maar een vertaagde borsteloosje lijkt mij ideaal.

Niek of Harold weten vast welke vertraagde Mega ook al weer geschikt was voor het vervangen van een speed400. :?

7x1000NiMh hoop ik. Hou hem licht! Hou hem Licht!! Hou hem licht!!! :wink:

MEGA 16/7/8 met direct drive 6x4" prop ...

Lichter (46gram), efficienter dan een SP400 .... op 7 cellen ca 8A (~65W)
Gewicht besparen Lipo accu's 2x 1200HD's (E-Tec of KOKAM) of de 1300Mah's van Thunder Power, dergelijke packjes wegen rond de 50 gram en kummen 7-8A continue goed verdragen met pieken naar de 10-12A.

Kweet zeker dat jouw kip hiermee een stuk funcky´er wordt. :D

Tis even een investering maar moet je naagaan......reken het verschil in gewicht maar eens uit.

Nou ja, succes....... :oops:

Heren,

Bedankt voor het meedenken! Ik zorg ervoor dat er foto's online komen van het bouwproces. Want, het is gewoon 'n gruwelijk geinige kist om te zien.

Groetjes Mark

Kip is redelijk zwaar met 550g (vergeleken met bijv. een holiday).
Met borsteloos en lipo's kan je gewicht besparen, maar de besparing in gewicht is minder opvallend dan bij bijv. een holiday.

Met gewicht beparen kan het ding langzamer, maar ik denk dat dat niet ten koste moet gaan van behoorlijk vemogen.
Afhankelijk van je vliegstijl natuurlijk. slowflyer of raggen.

Ik ben niet kapot van graupner speed 480 voor deze toepassing.
jamara 480 HS met 7 cellen (500AR of KAN950 bijvoorbeeld)
of
jamara of permax 480 op 8 tot 10 cellen zijn leukre opties voor opvoeren.

Ik hoorde dat die klapschroef de ogen er vanaf kan slaan. Blaadjes dan maar wat vaster zetten.

MEGA 16/7/8 met direct drive 6x4" prop ...

Lichter (46gram), efficienter dan een SP400 .... op 7 cellen ca 8A (~65W)
Gewicht besparen Lipo accu's 2x 1200HD's (E-Tec of KOKAM) of de 1300Mah's van Thunder Power, dergelijke packjes wegen rond de 50 gram en kummen 7-8A continue goed verdragen met pieken naar de 10-12A.

Wat zou deze motor aan stroom nemen met een 3s Lipo pakketje?

De Mega 16/7/8 doet 12 Amp met 3xKokam 350UHD op Günther propje en draait dan 17.700 rpm. (Vanmiddag even op een 140 gram Holiday getest. Kan er dus weer af. Als je al flutter hebt bij het verticaal klimmen ben je dus definitief overgemotoriseerd.)

Ach. Is 1060W/kilo écht te veel voor een piepschuimen holiday? Wat een flutmodel :D :D :D

Voor mij wordt het de 16/7/12. Als het goed is zo´n 6A bij 3s 340UHD. Past goed bij het Jeti 06-3P regelaartje en het accu pakketje wat ik al heb. Zou 5 minuten vliegtijd op moeten leveren voor een Delta400 achtig model. Hopelijk dan zo´n 200W/kilo. Zou dus prima moeten vliegen.

(Prima Mega data ook op www.lipoly.de)

Dank voor je feedback. Heb een grote glimlach op mijn gezicht. :D

Ik heb ook een funky chicken vliegt leuk altijd weer lache ik hem zie vliegen.
Bij ons op de club zeggen ze altijd PAS OP zwangere kip in aan tocht.
Er zit in een rex5 ontvanger, 2 mirco servo's,speed 400 met 6/3 klap prop,diamond 20A regelaar,600mAh 7cellen accu.
En ik ben nu bezig om er rolroelen in te bouwen en de bestaande roeren tevergroten.

Back