Graupner GF-16 /Sapac F-16

Haloo,

hier foto's en kort bouw beschrijving van een Sapac F-16

2v1vpmc.jpg

b55q1d.jpg

iznces.jpg

33lz22p.jpg

bewijs van Graupner Rebrand van Sapac
2w69abn.jpg

2a6ozdw.jpg

10xaqgw.jpg

Servo's verwijdert om plaats te maken voor Hextronic D-MG16 servo's
20kr70p.jpg

2cp6mnl.jpg

2n0ufr5.jpg

35m4is5.jpg

3312b0g.jpg
.

bgzpqq.jpg

jv0wo4.jpg

2hxpwsz.jpg

op de site stond 70mm EDF, in manual word 64mm gezegd,
en hij zit al vast gelijmd, dus kan het niet na meten

elevons gelijmd,
DMG16 servo's passend gemaakt,
fan opgemeten: 70MM
fan vastgelijmd met epoxy.

en even alles in elkaar gepast,
jaf3us.jpg

2qlydc4.jpg

komt een 3S 2650mah 40C van HK in te liggen

bij meer reacties ook meer foto's

Verwachte topsnelheid zal denk ik rond de 80/90 komen met standaart setup, motor en fan zijn ook blij met een 4S, alleen andere regelaar kopen als ik meer snelheid wil, het is me eerste edf dus het hoeft allemaal nog niet zo heel snel te gaan

komt geen gyro in, wat is het voordeel hiervan?

Ik zou hem gelijk op 4S vliegen het opgooien gaat dan veel eenvoudiger en je houdt hem makkelijker in de lucht met een beetje power anders kan het plezier wel eens van korte duur zijn denk ik

gr Andre

ik zou zeggen proberen dan, maar op filmpjes zie je vaak alleen de goede dingen, ik hoop voor je dat het goed gaat laat het even weten als je wilt, succes

gr Andre

adop heeft wel gelijk
ik heb een F16 phase3 en met sapac setup
zou die ook prima op 3S te vliegen zijn. op youtube ook meer dan genoeg filmpjes te zien
zelf de eerste keer geprobeerd en met een beetje vliegkunsten ging dat ook wel, maar (daar ist tie dan) na een vlucht of 2 maar een 4S erin gestoken en ik moet je zeggen dat vliegt een stuk beter en je hebt ook meer controle
want met meer vermogen is gewoon beter vliegen, en je kan het model makkelijker uit een bepaalde situatie redden.

ik zeg als hij het aankan gelijk op 4S
zal je beter bevallen

succes en effe laten weten hoe en wat natuurlijk

gr Albert

ik heb net gemeten, met een 25C 2200mah 3S, 850gram auw, 600gram statische trust,

accu die erin komt heeft 35C tot 45C piek,
dus iets meer thrust.

is oke toch?

850gram auw? bedoel je totaal gewicht en dan 600gr stuwkracht dat is te weinig om goed van zijn plek te gaan, je moet minstens 1op1 hebben en het liefst iets meer dus 800-1000gr stuwkracht,

Ik baseer 1op 1 op dat dus het vliegtuig zwaarder is dan je stuwkracht hebt en dat je aardig moet gooien om hem in de lucht te krijgen anders valt hij vanzelf snel naar beneden (of je moet hem wegschieten)daarna zal het wel gaan maar zoals eerder gezegd het blijft behelpen en het zou zonde zijn als zoiets na de eerste vlucht de grond in zou gaan. ik spreek uit ervaring door dezelfde ''fout'' te hebben gemaakt

gr Andre

dat van aardig hard gooien klopte,

gister gemaidend, na een harde gooi ik alles prima,

2mmaejq.jpg

2u4o9k2.jpg

SAPAC F-16
all stock, andere Digital Metal Gear servo's
ging prima met 650gram thrust, 820gram vliegklaar op 3S

maar wat vond je van de snelheid
was het veel of net aan??
want de meeste edf's die ik heb gezien en gehad zijn niet echt snel op 3s
misschien deze wel??

maar gefelici en de rest met je maiden
wel een lekker gevoel als de boel heel blijft he

gr Albert

ja was de 2e maiden deze week,

snelheid lag ver boven stall snelheid, voor mij af en toe té snel, maarja dat is wennen want dit is eerste EDF voor mij, op net iets boven half gas tuf je lekker zonder hoogte te verliezen, 40% gas zit je op het randje, de echte snelheid komt pas op het eind bij full gaz
ik schat, rond de 70/80km maarja wat vind jij snel, ik ben hoogdekkers gewend merendeel,
landen gaat in high alpha mode vrij makkelijk.
accu gaat zoon 3,5 min op me timer mee, dan moet je wel echt landen want de cuttoff is vrij bruut, gaat in 1x naar 30% en dan hou je hem niet meer in de lucht.

ik ben tevreden, voor 105euro aan EDF jet inclusief alles.

Laatst bewerkt:
Back