GRaupner Giant Racer

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
A

alfaracer

Guest
Hi
Ik heb dus een Graupner Giant Racer:
3 x speed 600 motoren, en twee stickpacks 3000 Nimh 12V 3A.
Gaat lekker, maar kan t nog sneller?
wat zou ik daar aan kunnen doen?
bijv:
brushless? wat is er dan voor nodig?
en /of Lipo ?
of ander motoren / accu's ?
gaarne advies :wink:

kan wel harder,maar denk niet dat het verstandig is om aan deze boot te sleutelen.
denk dat dat te duur wordt,dat kan je beter een ander rompje kopen(sterker,geen abs)
wat je zou kunnen doen is de standaart speed 600 motoren vervangen door b.v de speed 600 race versie en dan wat andere props proberen
ik weet van jou boot,dat de onvanger/regelaar en zo allemaal op 1 print zitten,ik weet niet of dit spulletje andere motoren aan kunnen

idd is het verstandiger om een nieuwe te kopen.
als je moet gaan rekenen van 3 motoren
3 regellaars zit je al snel op 1 mono1 bootje compleet.
plus dat z'n mono 1 bootje gruwlijk veel harder kan gaan dan die giant ......

greetz jaimy

thx voor de antwoorden.
nu ben ik dus een complete leek op dit gebied (heb meer verstand van rc-auto's :lol: ), maar wat bedoel je met zo'n monobootje en heb je er een link van ? of nog beter een aankoopadvies (wel elektro)?

dit is mijn mono 1.
die haalt tot nu toe de 74.3km/h met versleten motor lager's
op de video op die pagina vaart ie ongeveer 60km/h omdat de accu's bijna leeg waren.

greetz jaimy

grappig dat jouw boot op een belgische site staat.

Ik stond gister nog te kijken bij zo'n Giant racer. Vond hem wel erg groot en zwaar voor 3x 600

dat is toch een fout hoor, het filmpje is van onze club en niet Jaimy's boot.
(daar ben ik zeker van want ik heb gefilmd.)

De boot zelf kan harder, kortstondig +70km/h moet mogelijk zijn. We werken aan de boten zodat ze 6 minuten kunnen racen en hierbij een ovaal circuit kunnen nemen maw, de propellor en motor zijn op 6 minuten gebruik gekozen.

Als je kortstondig hard wil (SAW - rechte lijn) dan kan je zeker boven de 70km/h uit.

Patrick

perk zei:
dat is toch een fout hoor, het filmpje is van onze club en niet Jaimy's boot.
(daar ben ik zeker van want ik heb gefilmd.)

De boot zelf kan harder, kortstondig +70km/h moet mogelijk zijn. We werken aan de boten zodat ze 6 minuten kunnen racen en hierbij een ovaal circuit kunnen nemen maw, de propellor en motor zijn op 6 minuten gebruik gekozen.

Als je kortstondig hard wil (SAW - rechte lijn) dan kan je zeker boven de 70km/h uit.

Patrick

kan mijn boot ook niet zijn want ik heb een bluebird m2 mono 1 en op het filmpje is een elninjo.

greetz jaimy

kijk eens op Jaimy's website, daar staan ook filmpjes van zijn boot.

Pas op - zeer verslavend en leuk speelgoed.

Patrick

perk zei:
kijk eens op Jaimy's website, daar staan ook filmpjes van zijn boot.
Pas op - zeer verslavend en leuk speelgoed.

Patrick

komen er aan het eind van de zomer als het een beetje mee zit nog wat meer bij

idd dat is het zeker begon 11 jaar geleden en heb z'n 35 boten gehad en heb nu nog 14 boten

Back