Graupner GTX 500 brushed

Discussie in 'Speedboten' gestart door speedy bob, 21 mei 2018.

Tags:
  1. speedy bob

    speedy bob

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    551
    Locatie:
    Jabbeke W-Vl België
    Ondertussen niet stil gezeten, een "bow handle" en een stuurwiel in aluminium gemaakt. Het stuurwiel moet nog netjes afgewerkt worden.
    Beiden voor de foto's eens geplaatst.
    IMG_1743.JPG IMG_1744.JPG IMG_1747.JPG IMG_1748.JPG IMG_1749.JPG
     
  2. speedy bob

    speedy bob

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    551
    Locatie:
    Jabbeke W-Vl België
    Het stuurwiel verder afgewerkt en gepolijst :koud:
    IMG_1751.JPG
     
  3. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Gaat goed, wordt een mooie boot!
     
  4. speedy bob

    speedy bob

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    551
    Locatie:
    Jabbeke W-Vl België
    Vandaag de maiden gedaan. De boot had redelijk veel moeite om "uit" het water te komen, maar eenmaal eruit, ging hij als een speer. Op vlak water redelijk stabiel,
    maar op iets onrustiger water begon hij bij hoge snelheid te dansen van links-rechts.
    Dus nog wat afstellen en proberen.
     
  5. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Gefeliciteerd met de maiden! Is er een filmpje van?

    Wat je beschrijft is redelijk standaard bij deze boten. Snelheid komt pas als de hydro prop 'pakt', daar is een soort minimale snelheid voor nodig, daarvoor is het meer schuimkloppen. Als je wilt dat hij eerder pakt helpt vaak de staart iets naar beneden te schuiven (zonder de hoek te veranderen) waardoor er meer prop in het water zit, je meer grip hebt, en dus eerder boven die kritieke snelheid komt.
     
  6. speedy bob

    speedy bob

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    551
    Locatie:
    Jabbeke W-Vl België
    Een filmpje heb ik niet, ken je dat, ga je snel even alleen naar het water en je denkt daar niet aan.:hammer:
    Ik zal ook de outboard openen vanwege de "plotselinge" geluiden die er uit kwamen. Denk dat hij naar de tandarts zal moeten:(.
    Desnoods de GTX500 met dezelfde motor er achter op zetten, maar vond deze Mercury mooi vintage staan.
     
  7. speedy bob

    speedy bob

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    551
    Locatie:
    Jabbeke W-Vl België
    De GTX 500 met een 3650 brushless motor met 2850 Kv staat er nu op en ik heb er mee gevaren. Er zat een graupner 2318.34,5 K-prop op en ik heb het gevoel dat het bootje niet zwaar genoeg is voor deze set-up.
    Hij vliegt gewoon met pauze's boven het water. Volgende keer een 2318.29 K-propje plaatsen en desnoods wat gewicht bij plaatsen.
     

Deel Deze Pagina