graupner husky

Discussie in 'Watervliegen' gestart door raymon, 11 jun 2007.

  1. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Hij moet toch losgezeten hebben .
    Misschien bij een vorige harde landing losgegaan .

    Pootjes heeft ie niet .
    En iets wat vast zit kan niet vallen .

    Mvg Johan
     
  2. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    gewoon meenemen op kamp, kunnen we daar mooi met z`n allen helpen..

    mike
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Heb zoiets ook wel eens gehad met mijn Super Decathlon was toen alleen gelukkig de ontstekingsakku.

    Was trouwens op de schaalmeeting in Oss `07, was lekker aan het rondvliegen en ging toen verticaal.
    Op het dode punt, stopt de motor ermee.
    Dead stick geland zonder problemen, kijk ik in de romp ligt de ontsteking akku ergens achterin :oops:
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zelf een keer gehad met een 2.6m Extra; 2 accu's voor de besturing op een plankje wat dan met 2 boutjes vast zou moeten zitten. Wat had ik gedaan; plankje in de romp gestopt, stekkers vastgemaakt en een praatje met een clublid gemaakt. Daardoor dus glad vergeten om die bouten erin te draaien. 3 vluchten gemaakt, kwam er bij afbouwen achter dat het plankje niet vastzat, maar precies geklemd zat met de punten tegen/in de sandwich constructie van de romp, dan schrik je toch wel even.....

    Grt.
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Vaak wordt het gedrag van de accu onderschat tijdens het sturen van de kist, en dan met name de grotere toestellen.

    Even flink down geven en de accu wil met 3x zijn gwicht omhoog en hangt tegen het dak van je kist, daarna up geven en de accu klapt keihard op de bodem van je kist. Als er op die plek waar hij neerkomt slechts folie zit is het bekeken.

    Het is best te verklaren, maar zeg niet dat de accu goed vastzat.
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Schuim om je accu is volgens mij sowieso iets wat uit een ver verleden komt en eigenlijk helemaal niet goed is. Het idee er achter is dat het zou dempen, zowel vanuit accu naar toestel en vice versa, echter je toestel danwel de accu zullen nooit zulke bewegingen maken dat dit schuim echt een dempende werking heeft, tenzij je met de hele handel tegen een muur gaat staan meppen ofzo.

    Schuim verlijmen werkt niet echt lekker en dan je accu los in verlijmd schuim, dan kan hij er dus uitschuiven.

    Ik zet accu's vast met het noppenband van Graupner (dus niet met klittenband, klittenband sucks!), of met tie-wraps. Dat werkt goed. Als je zelfklevende noppenband of klittenband (niet doen!) gebruikt, lijm het dan met superlijm vast, dat 'zelfklevende' is gewoon niet waar, je trekt al het klittenband/noppenschuim er uit als je je accu los wil maken. Zelf 'kleverig' zouden ze het moeten noemen. Jammer dat ze dat spul niet niet-zelfkleverig op de markt brengen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2008
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Klitteband werkt super....... waarom dat niet doen? Heb ik overal in, zit bijna alles mee vast ;)
     
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Jups, hier hetzelfde:)
     
  9. hezik

    hezik Guest

    Probeer het noppenband van Graupner eens.. dan merk je het verschil wel :)
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Bestelnummer?
     
  11. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Hoe veel kilometer mag ik je levern . :D

    Je weet niet waar je het kopen kan . :D

    Mijn accu´s zitten gewoon met klitten band vast .

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mvg Johan
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Plaatje van dat noppenband? Ik ken het niet......

    Ik heb accu's van 1500g vastzitten met klitteband in een 3d kist........ als dat blijft zitten kan het toch echt niet verkeerd zijn :)
     
  13. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Bitte schön . :D

    [​IMG]

    Prinzip is ongeveer als een rits sluiting
    [​IMG]

    Zelf neem ik liever klittenband omdat noppenband nog al stijf is .

    Mvg Johan
     
  14. hezik

    hezik Guest

    Ah, dat is het verschil denk ik. Als je klittenband toepast als een tie wrap, dan gaat het wel inderdaad.

    Ik doelde op de constructie zoals ik 'm net weer tegenkwam in een cessna die ik repareer voor iemand.. een reepje klittenband onder de accu gelijmd en een reepje in de romp. Dat komt altijd los.

    Klittenband is goed op trekbelasting in de lengterichting maar niet in de hoogte. Noppenband doet dat veel beter.

    Bij noppenband hoef je dus niet iets helemaal om je accu heen te trekken, maar kun je volstaan met 2 reepjes, 1 in de romp en 1 op de accu.

    @Johan: met niet niet-zelfkleverig op de markt doelde ik op het noppenband, niet op het klittenband. Dat kun je bij elke naaiwinkel zo ophalen..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2008
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zeeman; 39 cent per pakje[​IMG]
     
  16. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    ik zal ook eens even kijken voor dat noppenband, lijkt me ideaal..
     
  17. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    ik plak de klittenband vast met dubbelzijdige plakband, die plakt zo hard dan je er een nijlpaard mee kan op tillen.
    het zit bij mij zo al een dik half jaar zo bevestigd in mijn x-tra 60 en het gaat gewoon niet van zijn plek.
    je mag wel in vlissingen even kijken hoe het in m'n kist vast zit.
     
  18. hezik

    hezik Guest

    Laat ik het zo zeggen.. In de derwisj zit de ontvanger met dat noppenband op de servoplaat vast. Je kunt de derwisj aan de ontvanger optillen.

    Nu is dat overbodig, maar het zit echt beter vast. Klittenband met dubbelzijdig tape is ook al iets anders dan zelfklevend klittenband ;)

    Anyways.. het is mijn ervaring met klittenband. Kennelijk heb ik nog niet de juiste soort klittenband getroffen dan.
     
  19. artflyer

    artflyer

    Lid geworden:
    26 dec 2005
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Nieuw Vennep
    Zonde Raymon! Was een leuke kist om te zien! Opbouwen maar weer! Kost weer veel tijd... of even aan de kant zetten en even iets anders doen. Trouwens, hoe is de motor uit de strijd gekomen?

    Als je nog iets wilt hebben om te slepen, mijn vader heeft nog een big-lift ruwbouwklaar liggen!! Ook zeer geschikt voor die 26cc!!
    Ik wil je niet gek maken hoor, maar wilde je deze informatie niet onthouden.

    Gr. Bert
     
  20. hezik

    hezik Guest

    Ik zou 'm meenemen naar het kamp als ik jou was, en daar met z'n allen hestellen
     

Deel Deze Pagina