Graupner Hydro Speed

hallo,

ik heb een graupner hydro speed gekregen maar helehaas zonder bouwtekeningen of instructies
heeft iemand deze voor mij

b.v.d. Sebastiaan

hier heb ik wat foto's van de boot

Afbeelding072.jpg

Afbeelding073.jpg

Afbeelding074.jpg

ik krijg de motor ook miet aan de praat mischien kan iemand mij vertellen hoe dit komt.
moet ik soms nog iets extras aansluiten op de tank?

modelboot3.jpg

ik neem aan dat de met de pijltjes aangegeven aansluitingen voot koelwater zijn

b.v.d.
Sebastiaan

hallo,

je moet ook nog een slangetje aansluiten op de uitlaat die voor de nodige druk in
de tank zorgt zodat de methanol ook naar motor word gebracht anders kan hij nooit
lopen en een gloeiplug heb je zeker al je kan kijken of deze vol is door het pluggetje eruit te draaien en in je gloeiplug te steken kijk of de draait rood gloeid.

hoeveel cc is het motortje?

en ja de pijltjes geven de waterkoeling aan ja.

schek even op www.youtube.com een paar filmpjes hoe je een nitro motor
start.

mvg,

virgil

ja het is een Graupner Hydrospeed Arrow

ik had al gegoogleddie website had ik ook gevonden maar dat ging voornamelijk over electrische boten

ik heb er een grote start motor bij maar dan moet ik een riem om de as heen doen maar die riem kan ik er dan niet meer afhalen

is het mischien mogelijk om een trekstarter op het motortje te zetten
ik weet niet wat voor motor het is

Je moet inderdaad een riem hebben om deze motor te starten. Na het starten hoeft je riem er ook niet af. Deze haal je van het vliegwiel af en dan ligt de riem gewoon op de bodem van de romp onder het varen. Een goede riem is vrij stijf, dus zal niet snel om de as heen slaan.

Zelf zou ik geen trekstarter erop zetten, een startmotor is wel fijn zo nu en dan. Je moet wat meer meenemen naar de waterkant, dat dan weer wel (startmotor+accu).

Jaren terug in de begin periode van mijn varen heb ik op basis van deze romp mijn eerste zelfbouw boot nog ontworpen en gebouwd. Vroegah... :)

Welk deel van het land woon je trouwens? Je profiel is niet volledig ingevuld. Misschien wonen er mensen in de buurt die je verder kunnen helpen, als dat nodig is

Groeten Jurriaan

Graupner hydrospeed arrow met standaard 3,5cc motor.
Als je op de foto klikt kom je op een site waar je misschien nog wat bruikbare info af kunt halen.

gr Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor alle hulp ik ga maandag even de spullen halen die ik nog moet hebben en dan laat ik wel weten of het gelukt is

Back