Graupner jr gyro

Discussie in 'Model elektronica' gestart door jaspers, 11 feb 2019.

  1. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    Heb even een vraagje over deze gyro het gaat om een graupner jr piezo 2000.
    Hoe krijg ik hem goed werkend op mn spektrum dx7s. Ik kan zo snel even geen handleiding vinden van deze . Hij zit in een wat oudere heli en de staart aandrijving is met soort piano snaar 2mm. Had wel iets gelezen dat deze niet goed overweg kan met de nieuwere type gyro's klopt dit?(zoals de gy 401) hoor graag als iemand mij wat kan vertellen over dit type.
    Gr jasper
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hoe je die gyro aan de gang moet krijgen met je zender weet ik niet.
    Maar die gyro kan wel overweg met je staart-aandrijving, zolang je een "normale" hekrotorservo gebruikt (normaal in de zin van "wat vroeger normaal was". Een Futaba S3001 of vergelijkbaar doet het al heel aardig....
     
  3. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Hoi Jasper,

    hier de manual van de Piezo 2000. Ik heb er zelf ook nog 1 werkend in een Hirobo Shuttle. Ook met een S3001 servo. Dat gaat inderdaad prima. Ook in je Heim.
    In principe niks bijzonders, gewoon aansluiten op het rudder kanaal en de gain op het gain kanaal.

    Alles gelukt met de elektro conversie?

    Steven.
     
  4. jaspers

    jaspers

    Lid geworden:
    11 sep 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    den haag
    Hoi steven ja gaat goed heb de hobby even een tijdje stil gehad maar ben weer lekker bezig dr mee. Alle elektro zit er zo goed als in op de gyro na . Dan alles nog even fijn turnen en proberen.
    Gr jasper
     
    heimhelicopters vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina