Graupner/JR MX 22 zender

Hallo allemaal.

Heeft iemand van jullie al ervaringen met de nieuwe handzender van Graupner. De MX 22 ?

MVG Adrie

Ik heb zelf de MC-22, perfecte zender. :D
De software is op 1 of 2 punten na gelijk aan de MX-22, deze uitbreidingen in de MX-22 hadden volgens mij te maken met het Heli programma.
In de laatste FMT stond een test van de MX-22 in het gebruik met Heli's en daar stonden volgens mij deze verschillen genoemd.

Helemaal goed, die MX-22, ik ben zelf overgestapt van een FC-28 naar de MX en dat bevalt me prima.
Menu's zijn veel overzichtelijker dan bij de 28, zo kun je servomiddenstelling, uitslagen op de knuppel en maximale uitslagen in een menu instellen ipv drie bij de 28.
Als je Futaba gewent bent te vliegen is het even overschakelen, als je er nieuw instapt gewoon doen. Je hebt voor weinig een hele knappe zender met inderdaad de software van MC-22 met aanvullingen vanuit de MC-24.
Er verschijnt als het goed is in de MBA van januari 2004 een artikel over de MX-22.

Mijn vader heeft ook een MX 22. Dit is een zeer mooien en practische zender.
De menu's en de software zijn zeer uigebreid en goed overzichtenlijk.
En de zender ligt goed in de hand en is een echte aanrader.

afb213.jpg

Het Nederlandse F3d team vloog met de MX-22

Mazzels Martijn

Hallo.

Dit zijn allemaal goede berichten .
Ik vlieg zelf met de FC 18 V-3 Plus en deze komt te kort voor wat ik er mee wil doen.
Een voorbeeld: Ik vlieg zelf F3J wedstrijden (Thermiek zweef)
Om te remmen tijdens de landing zetten wij de flaps naar beneden en de ailerons iets naar boven (butterfly-crow-brake) Om hoogteverschil te compenseren mixen wij laag mee, anders zou het model recht overeind gaan staan tijdens het remmen. Om met halve kracht te remmen loopt je hoogteroer lineair mee terug waardoor het model ook weer omhoog wil.
Nu heb ik begrepen dat je dit bij MX 22 zodanig kunt instellen dat je de hoogteroer compensatie op een punt kunt zetten die je zelf bepaald wanner die terug loopt. Klopt dit??

Adrie

@ Superior,

Het klinkt al moeilijk wat je moet programmeren, maar als je er ook nog bij zegt dat je een FC18 hebt 8O . Ik had er een paar dagen over gedaan voordat ik met behulp van clubleden er een delta in had geprogrammeerd.
De FC18 schijnt de moeilijkst programmeerbare Futaba zender te zijn.

Groeten Laurens

He Laurens.

De FC 18 heeft voor mij geen geheimen meer.
Een vliegmaat heeft voor mij de bijnaam "Graaffutaba"bedacht.
Ik programeer al zijn modellen namelijk.
Een F3J zwever is wat lastiger te programeren, maar als je doorzet dan lukt het op een gegeven moment wel.
Heb je problemen met programeren, dan kan ik je vrijwel zeker wel helpen.

Adrie

Back