Graupner Kangaroo vraagje

Ik heb de Kangaroo met behotec J66-HP zo goed als klaar gisteren wezen taxiën en alles lijkt goed te werken. Nu zit ik met een probleem ik moet namelijk 550 gram gewicht achter in de romp aanbrengen om het zwaarte punt in orde te krijgen. Kan ik de turbine ook gewoon verder naar achteren zetten of moet deze op een bepaald punt blijven zitten. De tank van de kangaroo bevind zich ook niet op het zwaartepunt geeft dit nog problemen?

Volgens de handleiding bevind zich het zwaartepunt 95-100mm voor de bevestigings buis van de vleugels.

Heeft misschien nog iemand een bouwtekening van de kangaroo met foto's ik heb namelijk alleen een handleiding zonder foto's.

Bedankt.

Ed

full

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi Ed

ik heb een paar jaar met zo,n rakker gevlogen .
ze zijn echt super ik zie al 1 punt denk ik.
de stekker voor de vleugel is die aan de vleugel los inverband dat de vleugel veel beweegt ik heb een keer geen contact gehad.
graag 1 los stekertje.
tank zo ver mogelijk naar achter ik heb een 2 liter cola fles gebruikt .
deze met een fohn de achter kant bewerkt .
past het beter dat had je al door denk ik.
zwaartepunt in de kont hangen .
handig te zien met volle hopper achter over zetten en dan mag die net niet terug vallen.
handig met de landing kan die langzaam en pompt die niet zo. overtrekken kan die niet
je kan aan te lichte pompen zien dat je snelheid goed is voor de landing.
heb je sleep poten en een geveerd neus wiel hoeft je de motor niet uit te doen.
gaat prima je kan hem prima afvangen .
motor kun je aan de achter kant 2 ringetjes zetten dan drukt die de neus wat om hoog
is mooier met de start en de landing maar gaat iets minder snel kan later wel weer er weg.

gr arjan
551462_108898609313662_2016321275_n.jpg

Mooie foto Arjan.

Ik heb de turbine nu 15mm naar achteren geplaatst maar daarmee had ik al getest dat er evengoed nog 500 gram lood achterin moet komt nu leeg net op 10KG uit. De stekkers voor de vleugels zitten gewoon beide los kunnen normaal bewegen.

De tank is een 2Liter fles en zit gewoon op de plaats.

Onder de turbine zitten al twee ringen zodat de turbine achter iets hoger ligt.

Lipo's kan ik niet verder naar achteren plaatsen ander moet ik nog meer luikjes gaan maken aan de onderzijde van de romp.

Mvg

Ed

full

Laatst bewerkt door een moderator:
bij de mijne lagen de accu,s achter de vleugel buis waar jou stekker zit had ik een opening
zo dat daar links en rechts van de romp een accu paste deze zaten tussen een paar schotjes .
zit er in je vleugelbuis ook een houten stok deze maak het geheel sterker bij veel g krachten dat was bij die van wel nodig :yes:

mocht je nog aan een paar sleep poten kunnen komen zal ik dat nog veranderen.
deze kunnen wel, maar deze kangaroo staat bekend om het springen .
dat komt ook wat door de potjes .
zorg er voor dat je neus van deze jet vlak staat .
met de start vol up weg als er veel snelheid is terug naar half up.
komt die niet los kun( mag) je hem met vol up los trekken gebeurd niks laat de up niet te snel zakken naar 0 .
zorg er voor dat je roeren zeg maar 5 mm up hebt getrimd is die nodig je kan het altijd wat minderen .
oja te grote uitslagen bestaan niet zo max als kan is handig bij langzame landing.
ik had er wel 20% expo op .

als ik meer weet nog zet ik het er bij.

oja naar de landing hou je up vast tot je snelheid minder is dan doun voor je rem als nodig.
op deze manier springt hij bijna niet en duikt die niet met zijn neus in de grond.
eerste vlucht met wat wind is lekker.
oja deze jets kunnen beetje zweven dus bij een motor uit ben je niet een schone onderbroek nodig :rolling:

Gisteren wilde we de kangaroo proberen we hebben een baan van 150 meter dus zou geen probleem mogen zijn. Helaas hadden we vol dwars wind en de baan is niet erg breed dus we proberen een volgende keer.

Door de romp zit een alu buis die in de vleugels steekt lijkt me behoorlijk sterk.

Wat zijn gesleepte poten precies?

Mvg

Ed

Back