Graupner Kapitan XL

Discussie in 'Vintage RA/RC' gestart door Énke Blériot, 9 aug 2020.

1. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Één keer drukken > Rechts, twee keer drukken > Links, simpeler gaat het niet worden.
    Uitgangen van de LEDjes gaan vervolgens naar een chipje dat aan één kant aan 2 NiMh's (= 2,4 V) hangt en aan de andere aan de Bella(of ServoAuto)matic.
    De convertor hangt aan een standaard ontvanger, dus e.e.a. is ook te bedienen met propo of (fake 2 kanalen) tiptip
    Zodra dat werkt > nieuw filmpje. Maar voor nu even de navigatieverlichting (stuurboord en bakboord, zitten hier toevallig op de verkeerde plaats, maar wel de goede kleur):
    < Als je op dit woord vimeo klikt krijg je een groter scherm.

Énke Blériot en HBZWEEF vinden dit leuk.
  2. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren The First Aviators

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Zit al de hele tijd bij de voordeur :kwijl: maar nog steeds niets :( misschien nog een dieseltje sturen voor de zekerheid :D:D :banana:

Énke Blériot vindt dit leuk.
  3. ArthurP

ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    18 jul 2007
    Ik ben wel heel erg gecharmeerd van de Tourist. Na de vakantie staat er echter eerst een andere klassieker aus dem Hause Graupner op stapel die op een geheime locatie in Druten als een speciale "Doppelversion" gebouwd gaat worden. :rolleyes:

phoca_thumb_l_denzin_tourist_17.jpg

4. janhein

janhein The First Aviators

Lid geworden:
    10 aug 2003
    zet mij ook maar op de lijst voor een kit , nog wel even kijken hoe ik hem langs de douane krijg ( ze leest naast me zittend mee ;-) )

5. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Mooi..

Wat vervelen dat je onder toezicht staat..maar het went..ik sta al 56 jaar onder curatele..( en ja.. ze leest ook mee..op haar tablet..maar so far so good..)

De belangstellenden voor de vergrote uitvoering:
    - HenkvH
    - HenkB
    - janhein

Ton ook een kitje ( kleine of grote? ach doe maar beide?? :p)

6. Bruno van Hoek

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Ik heb de dubbele H-brug binnen (voor het schakelen van de 2 kanaals stuurmotoren).
    Het idee was eerst om die te voeden uit 2 stuks NiMh (2,4 V).
    Maar bij nader inzien is zo'n micro stepdown converter ( 5V > 2,4V) wel zo handig. Die komt daarom, als het goed is, morgen.
    Dat alles gaan we, zodra de omgevingstemperatuur hier weer een beetje Brunovriendelijk is, eens aan elkaar kliederen en testen.

Grappig... ineens valt me op hoe dit oude getal 2,4 tegenwoordig weer terug is, maar nu als 2,4 GHz :D

Énke Blériot vindt dit leuk.
  7. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Je weet nu toch wel dat ik alles mooi vind en wil bouwen :kwijl::kwijl::kwijl::koud:.

Na 3 zakken popcorn en 2 zakken chips is het wachten voor de deur toch beloond met het in ontvangst nemen van een juweeltje van Webra.
    Moest wel stoppen met springen van blijdschap:banana: zij de bezorger anders lukte het niet het pakje te overhandigen:yes:.

Bedankt Henk het is een beauty en het komt helemaal goed met de Kapitan.

IMG_8864.JPG

Ook nog een beetje aan het spelen met me lasertje en dat gaat ook aardig lukken, dat balsa brand prima.
    Lang niet zo mooi als van Sebastiaan maar wel leuk om wat mee te spelen.
    De rompzijkanten van de Carl Goldberg Blazer voor een 0,8 cox begint erop te lijken.

IMG_8865.JPG

DHZ, H. de Vries, RTrider en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. janhein

janhein The First Aviators

Lid geworden:
    10 aug 2003
    ik heb de tekening van de blazer kort geleden laten printen om ook te gaan bouwen . Ja ja de wensen lijst is ook hier lang .

komt er een snijkitje van de blazer want dan wil ik me ook daar graag voor aanmelden. Alleen de snijfile kan ik ook mee uit de voeten, vanzelf sprekend tegen een vergoeding ;-)

9. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    haha leuk en toevallig. Ja als er vraag voor is komt er zeker een onderdelen setje.
    Eerst zelf bouwen dan zien we wel verder , ja staat in ieder geval genoteerd.

10. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Deze net gekocht van een Duitse LB vlieger..
    s-l400.jpg

En Marco is voor mij druk doende om deze ook te scoren....maar of dat gaat lukken weten we nog niet want is bieden ipv sofort kaufen...

s-l500.jpg

11. Bruno van Hoek

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Willi?
    Zoooo....
    Dat zijn voorlopig wel even genoeg stuurmotoren...
    Ontvanger is een superhet, dus minder kans op storingen.

12. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Nee..niet onze Willi maar Peter Lengner...
    www.steilwand.de

De 2e zal moeilijk gaan worden...hij wil niet onderhands verkopen dus Marco doet biedingen tot een max van tig euro

Jef om foto's gevraagd van zijn modules en de 3 van mij knap ik op en daar gaan wij tweeën 2,4 dingetjes in zetten zoals hierboven al door jouw aangegeven

Of ik wat met de Variophon zender kan? Eerst maar eens luisteren of die speelt...en we hebben ook eerst nog de Rehaton Rx te gaan

13. jef

jef The First Aviators

Lid geworden:
    14 jan 2011
    Ben je hier al iets mee Henk , deze stond nog op mijn pc , kanaal 5-6 heb ik niet :(
    008.JPG
    Groeten Jef

14. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Heel mooi..ik ga de basis en 1/2 en 3/4 opfrissen (dus voor 2 stuurmotoren).

Denk dat ik de kastjes overspuit in de juiste kleur en een sticker doet dan wonderen.

Heb op Ebay duitsland een bod uitgebracht op een groene..

15. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Nou...die set met 2 zenders en een bos stuurmotoren (overigens defect spul volgens de verkoper) gaat het niet worden..het gaat nu al boven mijn max van 125 euro..
    En aangezien ik in deze kist toch voor look alike ga..dus binnen in mijn 3 Bausteine de printjes van Bruno etc.. en de McGuinnMcGuire zender er bij (de om te bouwen Spectrum 2,4 Mc Gregor look alike) ist mooi geweest.

Ik wil wel proberen bij de Variophon zender die onderweg is in de loop der tijd werkende Bausteine te vergaren..maar dat vergt enig geduld.
    De Variophon was slechts 85 euries...heel fatsoenlijk.

16. H. de Vries

H. de Vries The First Aviators

Lid geworden:
    4 dec 2016
    Kan iemand hier iets mee voor de Kapitän? Is een werkend systeem, alleen nieuwe accu's nodig.

graupner 1.jpg graupner 2.jpg graupner 3.jpg

jef vindt dit leuk.
  17. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ja graag !!!

18. H. de Vries

H. de Vries The First Aviators

Lid geworden:
    4 dec 2016
    Geef maar een gil als je in de buurt bent Henk. De gele mini servos zijn trouwens veel beter dan de bellamatics. Die hebben een slipkoppeling en kunnen niet veel roerdruk.

19. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ok..ik kom eerdaags ff buurten..geef wel een gil..moet eerst nog fietsen..veel fietsen..tussen de buien door..

20. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    O wow dat is nog een hele mooie set

Deel Deze Pagina