Ha mede boten vaarders en lief hebbers.
Dit verhaal wilde ik jullie eigenlijk niet laten ontgaan.
Een half jaar geleden kreeg ik van mijn broer een Graupner Key West aan geboden met de vraag of ik hem niet sneller kon maken, want met de standaard 700 bb motor vond hij hem eigenlijk niet snel genoeg. Iets wat hij eigenlijk beter niet had kunnen vragen, want onder tussen is de komplete boot verbouwd.
Hier onder een kleine foto reportage van een iets kleine vraag naar een iets grote renauvatie.
Zoals hij oorspronkelijk bij me binnen kwam.
geverft met een roller, waterkoeling van remleiding van een auto gemaakt...noem maar op. Dit bootje moest maar eens flink op geknapt gaan worden.
Als eerste heb ik de boot kompleet geschuurd, om zoveel mogelijk oude verf te verwijderen, en heb ik de kompleete aandrijfset er uit gehaald.
Ten tweede heb ik de achterkant kompleet opnieuw gemaakt en verstevigd, want wat ik met dit beeste wilde uit halen daarvoor was het origineel iets te zwak.
Zoals je kunt zien had ik zo iets van....Mmmm hier passen ook wel 2 motoren in, dus moest ik ook 2 aandrijvingen maken.
En dan hier eindelijk na er flink wat tijd te hebben in gestoken het eind resultaat.
Een key west in een nieuw jasje met een kompleet nieuwe setup, en 1 die nog nooit zo hard heeft gelopen.
Een Key west naar een in de kleuren van "Gulf Racing" wat in de jaren 60 de grote concurent was van Ferarri, en die met Ford samen vocht op de titel.
Vandaar ook mijn Ford Gt 40 er naast in de originele kleur.
Ik moet zeggen, hij ziet er niet verkeerd uit, al zeg ik het zelf.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Dit verhaal wilde ik jullie eigenlijk niet laten ontgaan.
Een half jaar geleden kreeg ik van mijn broer een Graupner Key West aan geboden met de vraag of ik hem niet sneller kon maken, want met de standaard 700 bb motor vond hij hem eigenlijk niet snel genoeg. Iets wat hij eigenlijk beter niet had kunnen vragen, want onder tussen is de komplete boot verbouwd.
Hier onder een kleine foto reportage van een iets kleine vraag naar een iets grote renauvatie.

Zoals hij oorspronkelijk bij me binnen kwam.

geverft met een roller, waterkoeling van remleiding van een auto gemaakt...noem maar op. Dit bootje moest maar eens flink op geknapt gaan worden.

Als eerste heb ik de boot kompleet geschuurd, om zoveel mogelijk oude verf te verwijderen, en heb ik de kompleete aandrijfset er uit gehaald.
Ten tweede heb ik de achterkant kompleet opnieuw gemaakt en verstevigd, want wat ik met dit beeste wilde uit halen daarvoor was het origineel iets te zwak.

Zoals je kunt zien had ik zo iets van....Mmmm hier passen ook wel 2 motoren in, dus moest ik ook 2 aandrijvingen maken.

En dan hier eindelijk na er flink wat tijd te hebben in gestoken het eind resultaat.

Een key west in een nieuw jasje met een kompleet nieuwe setup, en 1 die nog nooit zo hard heeft gelopen.

Een Key west naar een in de kleuren van "Gulf Racing" wat in de jaren 60 de grote concurent was van Ferarri, en die met Ford samen vocht op de titel.

Vandaar ook mijn Ford Gt 40 er naast in de originele kleur.

Ik moet zeggen, hij ziet er niet verkeerd uit, al zeg ik het zelf.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.