Graupner Key West

• Topicstarter Topicstarter fkuipers
  • Startdatum Startdatum
F

fkuipers

Guest
Ik heb een vraagje voor de kenners onder jullie.
Ik kan een Graupner Key West met motor, schroeven en as, maar zonder regelaar, ontvanger en zender kopen voor 60 euro. Is dit een goede prijs en hoe zwaar moet zo een ESC dan zijn? Verder ben ik benieuwd met wat voor een accu's je zo een boot vaart. Overigens zou dit mijn eerste boot worden. Op dit moment heb ik een paar auto's een heli.

Alvast bedankt voor de reacties

Frank

als de key west orgineel is opgebouwt heb je een navy 570 nodig van robbe. 70 ampere
de accu's zal je goed doen met 12 of 14 keer gp3300 verdeelt in 2 pakketen van 6 of 7 cellen

als de boot er goed uit ziet is 60 euro een redelijke prijs

greetz jaimy

Op dit moment heb ik de beschikking over een 6 cellen stickpack en een 7 cellen racepack side by side. Is dit te weing voor deze boot?
Nieuwe accu's is toch wel een behoorlijke investering en ik heb ook nog de auto's erbij.

als je ook de auto's er bij hebt neem je 12 cellen dus 2 keer een 6 cellen stick pack .
kan je het gebruike ik de boot en in de auto

zorg er wel voor dat je de accu's even veel gebruikt.

greetz jaimy

Ik heb de Key West afgezegd, want ik kwam er in de forums achter dat een deep V beter is op woelig water en ik heb gewoonweg niet zoveel accu's om die Graupner fatsoenlijk te varen. Ik ben me nu aan het orienteren op een Traxxas Villain 7.2 volt. Hij lijkt in ieder geval wel goed voor het geld. en hij is ok nog eens relatief makkelijk te voorzien van Hopups verder is hij uit de doos bedoeld voor 7.2 volt en eventueel 8.4 volt. Dat heb ik en dan hoef ik me niet gelijk suf te inveseteren in iets waarvan ik nog niet eens weet of ik het leuk ga vinden.

Maar de vraag is als volgt. Is de Traxxas Villain een goede boot en zijn geld waard? Zo niet wat dan in die klasse?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Frank

de Traxxas Villain is een goee boot om mee te beginnen.
idd is hij leek optevoeren.
als je in wat wilder water gaat varen is het idd verstandiger om een mono romp te nemen.

greetz jaimy

Wat voor een snelheid mag ik uit de doos verwachten? Zo rond 25 á 30 km/u of zoiets? Oh ja nog een newbie vraag. De Villain heeft een overbrenging en andere boten hebben direct drive.
Geeft dit nog voor- en/of nadelen?

Frank

Zou je mijn tweede vraag ook willen toelichten, of wellicht weet je een link waar ik deze info vandaan kan halen. Ik heb echt geen idee of directdrive of met een overbrenging beter is.

Alvast bedankt,

Frank

met direct drive zal de motor meer stroom vragen enm je moet wat klein proppen.

met een gearbox
verhoog je het kopel en verlaag je het toerental zonder dat het te veel invloed op de motor heeft.

doordat je de kopel verhoogt kan je weer iets groter proppen.
waardoor de snelheid weer wat sneller word maar je vaartijd niet te veel inkort.

greetz jaimy

Jaimy,

Sorry dat ik even niets van me heb laten horen, maar uiteindelijk is het een Graupner Hydrospeed geworden.
Ik weet het een ouwetje, maar hij doet het best goed. Er zat bij de koop een ESC van een auto in, maar dat was helemaal niets en nu heb ik er een ESC van een heli inzitten. Je moet toch niet achteruit willen met een speedboot. De motor is een Graupner speed500 race en ik vaar op 7.2 of 8.4 volt. De boot is ook voorzien van een hydrospeed aandrijving. Kan ik er een andere/zwaardere motor inzetten en wat zou ik dan het beste kunnen kiezen? In verband met de overbrenging zal het dacht ik zo geen probleem zijn om een automotor te gebruiken, klopt dit? Verder zat er bij de koop in ook nog een Johnson motor bij. Ik ken deze motoren niet. Kan ik hier nog wat mee?

Alvast bedankt voor je reactie,

Frank Kuipers
Ermelo

je zou er een auto motor in kunnen zetten dan moet je denken aaqn een 19 tot 17 turns motor.
let wel dat je regellaar wat stroompjes moet kunnen verdragen ..

greetz jaimy

de regelaar is een 40 amp helicopter ESC.
Hij is niet eens gekoeld en na een acculading vol is de ESC niet warmer dan handwarm.
Zou ik bijvoorbeeld een Graupner Speed 500BB kunnen gebruiken?

fkuipers zei:
de regelaar is een 40 amp helicopter ESC.
Hij is niet eens gekoeld en na een acculading vol is de ESC niet warmer dan handwarm.
Zou ik bijvoorbeeld een Graupner Speed 500BB kunnen gebruiken?
Met een beetje hobby werk is een regelaar wel gekoeld te maken anders.

een hydrospeed!
dat is idd een oudje want dat heb ik een jaar of 15,als het al niet langer geleden is , ook gehad

die Johnson zat standaard bij de aandrijfset ,vaarde toen op 2 x 6 cellen met een mechanische 3 -stand regelaar ( vaarde toch meestal volle bak)
reduktie kon je de overbrenging van veranderen ,was ongeveer 2.5 a3 met de 45 mm schroef meen ik me te herinneren,was wel geweldig grote vertanding

veel plezier mee gehad

succes

Back