Graupner Kwik Fly Mk3 : Restauratie verslag

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Airo, 13 jul 2007.

  1. Airo

    Airo

    Lid geworden:
    18 jan 2006
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Merelbeke, België
    Zoals enkelen van jullie al weten heb ik van Jako 'jakkie takkie' het bovenstaande toestel overgenomen.
    Kwik Fly Mk3
    Het is reeds in mijn bezit vanaf 30 juni, maar door een vakantiejob heb ik er nog niet veel tijd aan kunnen besteden.

    De Kwik Fly is een model met een hele geschiedenis :

    [​IMG]

    - Het is een doorontwikkeling van de door Phil Kraft ontworpen Kwik Fly (die ook zijn eigen radiosystemen bouwde)
    - Deze werd met het origineel in de jaren '60 wereld- en Amerikaans kampioen.
    - Is oorspronkelijk ontworpen voor een 10cc

    Het is de bedoeling dat dit project rustig vordert, want ik heb nog niet veel ervaring met acrokisten, dus dat moet eerst bijgeschaafd worden.

    Ik ben begonnen met het verwijderen van de oracover van de vleugel, zodat ik kon nakijken of er onderhuidse breuken waren. Deze zijn er, en wel allemaal aan de linkerkant. Het zijn een drietal ribben die scheuren vertonen.

    Foto's zeggen meer dan woorden natuurlijk :

    [​IMG]

    Zo zijn er 3 ribben.

    Ook draagt de vleugel sporen van reparatie :

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook ben ik niet altijd te spreken over de netheid van de eerste eigenaar (niet jakkie takkie) :

    [​IMG]

    Verdere 'mankementen' tot nu toe zijn :

    - Geen cockpitkap
    - Ontbreken van een neuswiel
    - motorruimte die met een onbekend materiaal brandstofbestendig is gemaakt

    [​IMG]

    - geen originele motorbokken.


    Wat staat er verder nog op het programma :

    - De romp ontdoen van oracover en nakijken op breuken
    - Reparaties uitvoeren
    - Eventueel de vleugel opnieuw beplanken
    - Rolroeren aansturen met elk een eigen servo
    - Terug foliën in de originele Graupner cataloguskleuren
    - Voorzien van motor