Graupner Lader + 12v

Hoi,

Ik heb een paar van die 20 euro lipo ladertjes van Graupner.
Nu heb ik die aan een loodaccu die vervolgens weer geladen wordt door een Robbe Multilader.

Kan ik de lipolader gewoon aan een 12v adapter (universeel) hangen. Moet ik daarbij letten op Amps e.d. ? want heel die amp/ma zegt me niet zoveel. Ja dat 1000mah 1amp is.. maargoed wat het is en wat het doet.. :? Wil namelijk op marktplaats een universele laders zoeken en weet niet of je dan aan bepaalde specs moet voldoen.

Bedankt!

je kan beter een voeding nemen voor je lader dan voor in huis gebruik,, veel stabieler als een net adaptertje.

www.marktplaats.nl staat vast ook wel een voeding ik denk dat je aan 5A al genoeg zult hebben maar ik weet niet met hoeveel A je lader kan laden daar hangt het vanaf? stel dat dit 5A is dan moet je een voeding hebben van minimaal 7A, maar als je lader meer dan 3 lipos kan laden dan moet je ook weer meer dan 7A hebben dan is minimaal 10 toch al een must. dus als je even zegt hoeveel A je lader kan laden en hoeveel cellen dan kunnen wij hier zeggen wat voor voeding je ongeveer nodig hebt

ook een pc voeding ombouwen is een mogelijkheid

Hoi,

Het is een LIPO CHARGER 4 van Graupner van 2 tot 3 cellen.
Er staat op .. autocurrent 3a max.

Gr,
Noah

3A max 3cellen is 11,1V dus aan 5A zou je al genoeg moeten hebben voor zekerheid en voor later zou ik een 10A voeding nemen

maar hoeveel is een paar???

per lader moet je tog minimaal 7A rekenen

een paar is 2 :)

bedankt! dan zal ik eens op marktplaats zoeken..

ouch vanaf 10amp is het rond de 70 euro!?

Je koopt en nieuwe Graupner 10A of de kleine compacte BMI Ultrapower 10A voor 49 Euro in de gemiddelde modelbouwzaak. Heb je ook niet zo'n grote zware kast staan......

Back