graupner lipolader

mijn indoor lipo,s zijn twee cellen /240mah.
nu weet ik niet omdat mijn graupner 14 plus niet op precies op 240 mah kan laden welke mah stand ik moet gebruiken.
bij het instellen voor laden kan alleen stappen van 50 mah ingesteld worden.
dus 1c laden op 200 of 250 mah.

Om te voorkomen dat het laden erg lang gaat duren zou ik kiezen voor 250 mA.

Niet voor mAh, dat is een capaciteitsaanduiding. Stroomsterkte wordt uit gedrukt in Ampere, afgekort A of de 1000 maal kleinere milli Ampere, afgekort mA.

Zo heel erg nauwkeurig hoeft de laadstroom niet ingesteld te worden. Als je maar in de buurt van 1 x C uitkomt. Zowel 200 mA als 250 mA liggen in de buurt van 1 x C, dus beide waarden zijn bruikbaar. Ik zou zelf ook 250 mA kiezen om wat sneller te laden.

We hebben het hier NIET over de laadstroom., de 14plus geeft bij lipo laden 2 opties, de laadstroom (daar staat A achter) en de capaciteit van de accu moet je instellen!!!!!! dat is de 50 stappen meter die jij bedoelt.. degene met de A aanduiding is de laadstroom!

OK, maar dan hebben we het niet over laden met 240 mAh wat topicstarter aangeeft, maar het laden van een accu met een capaciteit van 240 mAh. Als de capaciteit is ingesteld kiest de lader blijkbaar de stroomsterkte die correspondeert met 1 C van de capaciteit.

Ook dan geldt, kiezen voor 250 mAh is geen probleem.

nee ik begrijp het nu helemaal,ik dacht als de lipo 240mah is en de lader op 250mah cap staat er 10mah teveel in gaat zodat de lipo beschadigd.
bedankt voor de tips alvast

Stel gerust 250mAh in, geen enkel probleem voor een 240mAh LiPo.

De LiPo's van de betere fabrikant halen een hogere capaciteit dan de nominale die op het etiket staat.

Laadstroom tussen 1 en ca. 1,1x C is prima voor een goede levensduur.

In jouw geval laadstroom dus tussen 240 en ca. 264mAh, 250mA is dus mooi tussenin.

Back