Graupner MC-12/10 leraar leerling module

Hallo!

Ik ben van plan om de leraar leerling kabels en connectors te kopen voor de MC 12 van Graupner. Heeft hier iemand ervaring mee??

Wat ik vanuit de Graupner catalogus begreep heb je een busje voor de leerling zender nodig, een busje+schakelaar voor de leraar zender en een kabel. Maakt het uit als beide zenders dezelfde kristallen hebben??

Groet
Ruud

hoi,
Ja heb hier ervaring mee. Heb leren vliegen met 2 mc16/20 zenders in leraarleerling...

Aleen de leraar heeft een kristal nodig, de leerling aleen de accu.

Best gewoon zo'n set kopen, zit dan ineens ook een kabel (is optische verbinding) bij...

Niels

Hey Niels,

Bedankt voor je reactie. Enkel de set voor de MC 20 en hoger is anders dan die voor de MC-10 en MC-12.
Voor de MC 20 moet je een hele set kopen met printjes en voor de MC 10 heb je slechts een deel van dit setje nodig, althans zo begreep ik het uit de hoofdcatalogus en handleiding van Graupner.

De optische kabel...is die zo bijzonder? Of is deze zelf ook te maken?
Hij kost nl 50 euro los. (best prijzig niet?). De stekkerverbindingen voor de zenders zijn tesamen slechts 30 euro.

Groet
Ruud

optische kabel... Het is een glasvezelkabel, waarbij alle signalen via "lichtflitsen" worden doorgegeven. Niet zomaar zelf te maken nee :wink:

Het voordeel van dit soort verbinding is dat je, als leeraar en leerling een verschillende kant opgaan (na slechte landing ofzo :wink: ) de kabel gewoon losschiet uit z'n contacten(stekkers), en er daarna gewoon terug in kan gestoken worden...

Niels

Back