Graupner MC 18 en CCPM (120) mogelijk?

• Topicstarter Topicstarter Aaalie
  • Startdatum Startdatum
A

Aaalie

Guest
Hoi hoi,

Inmiddels aan de heli, en het bevalt goed. Door ombouw van de t-rex, en aanschaf van een Logo 10 (easy) moet de zender geprogrammeerd worden voor aansturing van de ccpm. Met de standaard softmodule was dit niet mogelijk, maar in volle overtuiging dat het met de helisoft module wel zou lukken, deze maar "ingeprikt".
Tot mijn verrassing, zat hier een schakelaartje op, waarmee ik gemakkelijk kan switchen van de "oude"instellingen, naar twee extra heliinstellingen.
Kort bladeren door het menu... en ja hoor, swash type.
Ingesteld op 3 servo's (2-nick), en het zou het moeten doen. :D Ontvanger eraan, 3 servo's, akkutje (dat wilde ik graag zien), maar neeee :? . Pitch geven, perfect, alle drie servo's gaan. Rol geven... slechts twee servo's (lijkt me goed), Nick geven... en slecht één van de twee servo's, die ook rol gaf, beweegt. :?
Menu...bladeren.. geen functies om verder te mixen (althans niet iets van toepassing).

Heeft iemand ervaring met deze zender (en de helisoft module), en is het wel mogelijk om 120 graden ccpm aan te sturen?

Hopende op een snel antwoord, ik ben zelf door de mogelijkheden, en wil toch graag slapen vannacht :wink: .

Groetjes Aldert

Dan staat hij niet op 120 graden maar op 90 graden.

Je moet dus de aansturing verdraaien in de zender.

Hoi,

Ikzelf heb de mc20 en ben erg erg tevreden over. Volgens mij moet het goed zijn dat je 3 servo's kiest. er is zeer zeker nog een menu waarin je de mixverhouding kan instellen deze horen als initialisatiewaarde op 60% te staan. Ik krijg het idee dat er een op nul staat. Laat eveen weten of je ermee verder komt.
Trouwens de helisoft module is erg oud, er zijn twee nieuwere versies software namelijk de MC20x en de MC20s. waarbij in de s-software ook v-curve (3D) mogelijk is. Ik heb de x in een eprommetje liggen, de s heb ik op mijn computer staan. Zie mijn web site....

Suc6
Steven

Hoi hoi,

Je site ziet er mooi uit, en knap wat je met die software en je zender doet. Maar het leukst vindt ik toch wel je museum :wink: , zelfs nog met aankoopbon.

Ik ben er inmiddels uit. Het duurde even voordat ik mijn HEEELE DOMME fout ontdekte. Na de tip idd de waardes gecontroleerd. Alles stond op 60%, zowel kan.2,kan.3, als kan.6. 8O 8O . Kanaal 6 :?: .. :idea: . De servo's zitten in 1,2 en 3. Dit zat zo in de t-rex, en de servo voor de pitch had ik op het gaskanaal, uitomatisch met de andere software dit ook zo ingeplugd.
Servo uit 1, in 6 gestoken, en opgelost!!!

Bedankt, groetjes Aldert

Back