Graupner MC12 en Robbe multi switch

• Topicstarter Topicstarter wolter
  • Startdatum Startdatum
W

wolter

Guest
Ik heb een vraagje over een graupner mc 12 in combinatie met een Robbe multi switch 8.

Ik wil de robbe multi switch die nu op een Robbe F14 zit over bouwen naar een graupner mc 12 is dit zonder problemen te doen of kom ik dan voor rare problemen te staan is er iemand die hier ervaring mee heeft?[/b]

Dit levert zowel mechanische als elektronische problemen op. Daarnaast voldoet de zender daarna niet meer aan de conformiteitseisen, zodat je dan (formeel gezien) niet meer legaal bezig bent.

Uiteraard past het zenderdeel niet in een MC12 en het zal een aardig klusje worden om dit zó in te bouwen, dat het er een beetje netjes uitziet.

Elektronisch zal het zenderdeel enkele aanpassingen moeten ondergaan, die niet zomaar even te doen zijn. Er moeten nieuwe aansluitingen gemaakt worden voor de voeding en de synchronisatie. Daarnaast zal er ook wat aan de kanaaltijden geprutst moeten worden. In het meest gunstige geval kun je dit laatste via de software-instellingen van de zender doen.

Kortom, als je geen oscilloscoop en voldoende elektronica-kennis hebt, is het onbegonnen werk. Heb je beide wel, dan is het nog steeds niet aan te raden.

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik ga toch maar op zoek naar een andere oplossing

wolter

Back