Graupner Micro jet ranger vs E-sky Lama

• Topicstarter Topicstarter electrovlieger
  • Startdatum Startdatum
E

electrovlieger

Guest
Ik heb een vraagje over deze 2 heli's.

Waarom is de Lama zo populair en zie ik niets over de Graupner Micro jet ranger in het forum? Volgens een verkoper van een modelbouwwinkel vliegt de Graupner heli direct uit de doos veel stabieler dan de lama, hier moet soms nog een en ander worden bijgesteld.

Hebben jullie hier ervaring mee? En vinden jullie de de voor en nadelen van deze 2 heli's. (behalve dat de Graupner ongeveer 60 euro duurder is)

ik denk dat het namelijk om de prijs gaat ;)
de coaxiale heli's zijn goed om (vooral de controls) te leren bij het heli vliegen, velen stappen heel snel over naar een groter exemplaar. dus ken je beter beginnen met een goedkoper model .

grts

De lama is goedkoper dat is de voornaamste reden...

Maar om even op de verschillen terug te komen.
Ik ben zelf met de 47G begonnen (techniek is precies hetzelfde als de Jet Ranger) ik moet zegen dat hij uit de doos gewoon goed was(kan altijd beter).
Afstellen moet bijna bij elke heli dus ook bij de Graupner.
Nu is inmidels mijn 47G echt versleten en heb ik een Barebone Lama V3 gekocht en de Graupner 4in1 er op gezet.

Wat mij opviel aan de Lama is dat hoveren hetzelfde is als als de 47G, maar het vliegen is duidelijk anders!!
De Lama lijkt er niet echt van de houden om van zijn plek te gaan, met de 47G kon ik best hard! dit vind ik wel jammer.

Het zou kunnen komen omdat ik met Xtreme bladen vlieg en niet met de originelen, dit ga ik nog eens uitzoeken.

Om te oefenen zou ik gewoon een Lama aan raden, iedereen vliegt er zowat mee dus geholpen word je wel.
Ook zijn er leuke Tuning onderdelen te krijgen en de originele zijn een heel stuk goedkoper dan van Graupner, en helaas zijn de onderdelen van Esky en Graupner niet echt uitwiselbaar dus ombouwen word ook lastig..

Dus gewoon voor een Lama gaan zou ik zeggen..

De Lama lijkt er niet echt van de houden om van zijn plek te gaan, met de 47G kon ik best hard! dit vind ik wel jammer.

Wat bedoel je met "de lama lijkt er niet van te houden om van zijn plek te gaan"?

Mijn doel is om rustig rond te tuffen in de woonkamer en eventueel buiten bij windstil weer. Hij hoeft niet hard te kunnen.

Probleem is dat je al snel wat harder wil (tenminste dat is mijn ervaring). En dat is al sneller als je denkt. Maar ik moet zeggen dat ik nog best wel wat gang krijg met de lama hier in de woonkamer.

Wat bedoel je met "de lama lijkt er niet van te houden om van zijn plek te gaan"?

Mijn doel is om rustig rond te tuffen in de woonkamer en eventueel buiten bij windstil weer. Hij hoeft niet hard te kunnen.

Ik bedoelde daarmee dat hij gewoon geen snelheid vasthoud, dus je gooid hem voor uit en blijft vol stuuren. Op een bepaald moment gaat hij gewoon afremmen (bij mij) en blijft hij bijna hoveren terwijl je toch vol stuurt..

Maar goed verder is hij super stabiel en kan je het idee van heli vliegen enigsins leren.

Ik bedoelde daarmee dat hij gewoon geen snelheid vasthoud, dus je gooid hem voor uit en blijft vol stuuren. Op een bepaald moment gaat hij gewoon afremmen (bij mij) en blijft hij bijna hoveren terwijl je toch vol stuurt..

Maar goed verder is hij super stabiel en kan je het idee van heli vliegen enigsins leren.

Heb ook een Lama; ik herken de eigenschappen.

Tip: Als je op de Lama een extended inner shaft van Xtreme zet, dan wordt deze veel agressiever, omdat de onderste bladen dan verder kunnen kantelen zonder direct tegen de bovensten aan te komen. Het verandert niets aan de stabiliteit, maar de reactiesnelheid gaat enorm omhoog, ook het naar voren/achteren vliegen gaat harder. Sommigen beweren dat je dan er zelfs buiten mee kan vliegen, maar voor buiten vliegen heb ik die niet eens nodig :) maar dat zal 'm wel aan mij liggen :) Hier kun je 'm bekijken: Extended Alu. Inner Shaft - BCX020

Ik weet niet of je een 35 MHz hebt of een 2.4 Ghz; ik had zelf eerst een 35 MHz, die heb ik later omgebouwd naar 2.4 Ghz. Daardoor ging hij ook sneller reageren en kon 'ie sneller. Het zou eigenlijk geen verschil mogen maken, maar dat doet het dus wel; de heli wordt er veel beweeglijker van. Misschien ook een tip voor je, maar dat is natuurlijk wel wat duurder dan die innershaft.... :S

Laatst bewerkt:
Heb ook een Lama; ik herken de eigenschappen.

Tip: Als je op de Lama een extended inner shaft van Xtreme zet, dan wordt deze veel agressiever, omdat de onderste bladen dan verder kunnen kantelen zonder direct tegen de bovensten aan te komen. Het verandert niets aan de stabiliteit, maar de reactiesnelheid gaat enorm omhoog, ook het naar voren/achteren vliegen gaat harder. Sommigen beweren dat je dan er zelfs buiten mee kan vliegen, maar voor buiten vliegen heb ik die niet eens nodig :) maar dat zal 'm wel aan mij liggen :) Hier kun je 'm bekijken: Extended Alu. Inner Shaft - BCX020

Ik weet niet of je een 35 MHz hebt of een 2.4 Ghz; ik had zelf eerst een 35 MHz, die heb ik later omgebouwd naar 2.4 Ghz. Daardoor ging hij ook sneller reageren en kon 'ie sneller. Het zou eigenlijk geen verschil mogen maken, maar dat doet het dus wel; de heli wordt er veel beweeglijker van. Misschien ook een tip voor je, maar dat is natuurlijk wel wat duurder dan die innershaft.... :S

Ook ik heb Xtreme as er in...., maar ook de bladen en ik denk dat die een beetje voor het probleem zorgen.
Ze zijn namelijk wat breder waardoor je wel meer lift heb maar ik denk ook dat ze een soort van afremmen.
Heb nog originele waar ik nog nooit mee heb gevlogen :D die ga ik maar eens proberen.

Ook ik heb Xtreme as er in...., maar ook de bladen en ik denk dat die een beetje voor het probleem zorgen.
Ze zijn namelijk wat breder waardoor je wel meer lift heb maar ik denk ook dat ze een soort van afremmen.
Heb nog originele waar ik nog nooit mee heb gevlogen :D die ga ik maar eens proberen.

Hm... vreemd...
... ik vlieg zelf niet met die as, maar met Xtreme rotorbladen. Die bevallen mij wel goed, ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft, maar die van mij werd daardoor - of ik verbeeld het me - wel ietsje sneller.

Back