Graupner Microstar 400

• Topicstarter Topicstarter GankingGeek_Racer
  • Startdatum Startdatum
G

GankingGeek_Racer

Guest
Hallo,

Ik ben van plan om een Microstar 400 te koen, dit is mijn eerste heli, dus wou ik vragen of het een geschikt model was om te beginnen, ik heb geen simulator of iets dergelijks, dus het wordt veel oefenen naar mijn idee.

De set:
- Futaba FF-6
- Piezo NT-312 G gyro
- Pico SC 20 regelaar
- 4x C121 servo's
- BMI SEXTA Ontvanger
- Graupner Lipo 1250
- Training Landings Gestel

- Graupner Voeding
* Input voltage 220 - 240V , 50 / 60 Hz
* Output voltage approx. 13.8 V
* Max. continuous output current 20 A
* Afmetingen: 190 x 170 x 85 mm
* Gewicht: 1.3 kg

- Robbe Power Peak Sport 3/24
* 1 - 24 Cellen NiMH
* 1 - 4 Cellen LiPO
* 0,1 - 6,5 A laden
* 0,1 - 6,5 A ontladen
* 140 x 108 x 52 mm
* 12V ingang

Gaarne reacties, en tips, is er nog iets nodig bij de aankoop, gaarne vermelden ;)

MVG,
Rick Jongema

Zou het niet doen!
Koop geen microstar of zoom 400 of in iets in die geest!
Het zijn niet echt de goede toestelen om mee te beginnen,zou dan meer even kijken naar een toestel met normale heck aandrijving..
Het is nogal een groot probleem bij deze heli`s!
zou dan toch iets van een x400 of een t-rex nemen of als je toch eerst goedkoop wilt een dragonfly df36,dit is een clone van de microstar alleen dan wel met een snaar aandrijving op de heckrotor....
het probleem bij de microstar is het erg snel slijten van de tandwielen op de heck.
Grtzz erik jan

Hey Rick,

Tof dat je wil beginnen met helivliegen, maar koop zeker geen microstar 400, het is rommel. Als je wat rondneust hier op het forum onder "Zoom400" dan zal je wel merken wat voor ondermaatse heli dit is.

Ga voor een TREX of X400, deze heli's zijn stukken beter.

Je zegt dat je geen sim hebt, dat zou ik dan moest ik jou bovenaan mijn aankoop lijst zetten, want als je nog nooit heli gevlogen hebt en je start direct met CP (collective pitch) heli, hou dan zeker maar heel wat centen in de buidel als back-up. Want crashen ga je zeker.

Alvast succues met het begin van deze mooie en interessante hobby !!

Grtn,
Dirk

Zeker niet doen ! heb je al heli ervaring ?
De Microstar heeft idd een gammele staartaandrijving, Een T.Rex of X-400 zal een betere keuze zijn.

Hmmm, lijkt een beetje heel erg als piccolo-cloon oid.
Zijn iig makkelijekr te reparen en vooral goedkoper als een Zoom of TRex.
Is waarschijnlijk net als een piccolo moeilijk in het begin om mee te vliegen, maar als je daarmee kan vliegen, vlieg je overal mee.
Ben zelf ook met piccolo bezig.
Mijn zwager is ook met piccolo begonnen en kan nu bij wijze van spreke met alles vliegen, omdat dat gewoon makkelijker is.

hey

De Microstar 400, is een beste heli met de standaard borstel motor er in. maar als je later toch een borstellose er in wilt zetten, dan krijg inderdaad probleemen met de aan drijving. en je moet niet vergeten jongens dat het toch een van de eerste micro heli's was met Collective Pitch in deze groote.

Maar goed ik zou ook voor een T-rex gaan, is toch al wat meer verbeterd

de Eagle Fixed Pitch heli die setjes zijn ook erg leuk op mee te beginnen. en het gaat niet zo snel stuk als met een Collective Pitch heli zo als de T-rex en de Microstar

peter

Kan deze dus ook buiten worden gevlogen met een gewicht van 280 gram?

het kan op zig wel maar dan moet het ook wel wind stil zijn ook maar dat is al gouw met een micro heli

hey

@Crash-Expert

word hij helemaal zo geleverd dan met die aluminium onderdelen??
dat ziet er ook erg strak uit maar wat kost die wel niet dan :)

peter

ik heb hem uit de winkel geplukt voor 199 eurie.
en hij komt zo uit de koffer zoals hij op de foto staat. koffer zit ook een vak in voor je zender, accu en kleine onderdelen.
natuurlijk wel zonder electronica.

bij www.eheli.nl is hij overegens 189 euro

@Crash-Expert het ziet er inderdaad ook een leuk is het niet wat duur voor een starters heli

@GankingGeek_Racer
maar weer even :ontopic: ik denk toch dat het verstandig is om een beetje een simpele heli te doen, gewoon een FP zo'n standaart heli met zo'n mooie koffer plus zender accu en lader heel de mikmak, in de loop van de tijd word het van zelf een goed vliegene heli, zo ben ik ook begonnen
zo als bij http://www.2brothersrc.nl/ staan er ook van die kant en klare setjes

peter

die setjes bij 2brothers zijn denk ik kwa kwaliteit wel redelijk gelijk aan de dragonfly 04, en die is maar 94 euro compleet. beetje zonde om 100 euro meer te betalen voor hetzelfde.
ik zou ook eerst gaan voor een micro FP'tje, en daarna voor een x400/trex/crown3/df36

Maar dat is die Eagle die ik eerder in dit topic noemde toch ook..

het

Ja dat zijn allemaal de zelfde dingen, en in de loop van de tijd dan maak je hem hier en daar is wat beter, ik ben ook zo beginnen met een cupit is niet heel bekent maar het is een Smartech heli en die vliegt goed genoeg

maar je moet wel even kijken of er wel voldoende onderdelen voor te krijgen zijn

peter

Back