Graupner mini starjet

Ik ben ook aangestoken met t snelheidsvirus !!
Ik heb een mini starjet van graupner weten te vinden ,
Ik heb m uitgerust met een Align 430 motor van een T rex , 3550 KV !!
Een 22oo lipopakket , 25 amp regelaar , 2 gws servo`s , en een micro ontvangertje , set weegt 545 gram .
Is er iemand die ervaring heeft met dit modelletje ??
1001173smallqa2.jpg

1001174smallnj4.jpg

Woensdagavond , in zoeterwoude ga ik m dopen !!!!!
Als ik m een beetje kan sturen doe ik t op de bekende plaats Zambezi !!!
Ik stuur je wel een pb dan !!
T schijnt dat de motor die ik gebruik t ding heeeeeeel ruim over de 100km/p uur moet duwen ?????
Ik ben benieuwd !!

er zit nu een 5.5x4.5 op , een APC , ik heb ook een 6.3x4 APC , en een graupner camprop 5.5x5.5 , dus ik kan van alles testen !!
jouw schuld renee dat ik ook een speedgevalletje wou , die hunter van je heeft me aangestoken !! hahaha.

Gaaf he ! dat ding gaat loeihard maar word wel een beetje nerveus op topsnelheid :D Het leuke is dat hij ook heel langzaam kan zweven.

Nog even een tip Eddie, gooi hem niet zelf ! zeker de eerste keer niet.

Beetje jammer als meteen zijn neus afbreekt.

Nou vanavond de 1e vlucht gedaan , met deze wind !!
T vliegt leuk , maar de snelheid die geschat werd haalt ie bij lange na niet !!
T viel me eerlijk gezegt een beetje tegen ??
Zou t motortje toch niet geschikt zijn voor een vliegtuigie ??
De accu was na de vlucht ook behoorlijk warm .

Eddie, even een tip voor jou, geef zoveel mogelijk informatie over je motor, regelaar , en toestel (gewicht) er zijn genoeg forummers die de ideale setup kunnen berekenen. Anders krijg je namelijk brand aan boord . Mijn Huntertje heeft een campropje 5,5x 5,5 Daarbij moet je ook weer goed opletten want als je hem verkeerdom erop zet vliegt hij wel maar mis je vermogen.

Mijn Tucano is bijna klaar, dus straks kunnen we met z'n allen gaan pylon-racen in Zoeterwoude

(sprak ik met m'n grote bek, terwijl ik normaliter rustig m'n Minimag uitlaat boven het veilige veldje van de GMVC)

Hmmmmmm wat voor info is er nog meer nodig dan ??
Een align 430L motortje 3550 kv , (ja ik weet t t is een helimotortje)
Een align 25 a regelaar , een kokam 2200 lipoaccu 3 cellen , gewicht totaal is 545 gram , prop is een camprop 5,5x5,5 ,
T vliegt wel , maar niet wat ik wil , t gaat mij niet hard genoeg snappie !!
Misschien een ducted fan unit erop zetten ??

Ed,

Is 3550 KV niet een beetje te hoog voor een ongegearde prop? Als ik op de site van ACW bij dat Hyperion Y22S motortje kijk, zie ik dat de enige versie die nog wordt geadviseerd voor een ongegearde prop de 2850 KV uitvoering is. De rest gaat in een vertraging of in een ducted fan

Ja dat heb ik ook gelezen , maar ik had effuh niet anders !!
Ik ga misschien vandaag nog het verbruik meten , ik ben er inmiddels ook achter dat ik met me stomme kop de prop verkeert erop gezet heb !!
Ik was in de veronderstelling dat een duwprop gewoon met de tekst naar me toe moest , niet dat t dus precies andersom werkt !!
Dus de tekst naar voren !! :oops: :oops:
Dus dat de snelheid tegen viel zou best eens kunnen , als t even minder waait gaan we t weer proberen vandaag !!

dat gaat massas sneller gaan nu, had dat ook eens voor met men easystar, het ging maar het ging wel traag, propje omgedraaid en ging zeker 30% sneller :O :lol:

groeten! :bye:

Ik zei het nog Eddie !! ik had hem eerst ook verkeerd en dan vliegt hij als een natte krant :wink:

Back